خانه علمی پژوهشی لزوم کاربردی شدن دستاوردهای پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

لزوم کاربردی شدن دستاوردهای پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از آنا، در این گردهمایی که با هدف گسترش تعاملات، هم افزایی و انتقال تجارب پژوهشی و فناورانه صنعت پتروشیمی برگزار شده بود، قنبری مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: تلاش داریم ضمن ایجاد فرصت های همکاری مشترک با واحدهای پژوهشی در سطح صنایع پتروشیمی، رویکرد همگرایانه و هم افزایی را در اولویت فعالیت ها و وظایف خود قرار دهیم.

وی با اشاره به شکاف ایجاد شده در بخش پژوهش و فناوری به دلیل خصوصی سازی های گسترده در این صنعت، افزود: در حال حاضر شبکه تحقیق و توسعه در صنعت پتروشیمی کشور یکی از بزرگترین شبکه های کشور است و امیدواریم این اجلاس این فرصت را ایجاد نماید تا دستاوردهای پژوهش به صورت کاربردی در صنعت اجرا شود.

مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری در ادارمه با اشاره به امضای چند توافق نامه همکاری با دانشگاه و شرکت های داخلی ، گفت: یکی از اهداف این شرکت پرهیز از فعالیت های موازی با سایر بخش ها است، بنابراین با هدف کاربردی کردن دستاوردهای نوین در بخش پژوهش و فناوری ، تفاهم نامه ای با شرکت اسپک که در زمینه ساخت داخل فعال است به امضا رسیده است.

قنبری با بیان اینکه موضوع توافق نامه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت اسپک در زمینه دانش تولید مواد شیمیایی است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که توسعه و صنعتی شدن بدون تحقیق و توسعه عملی نمی شود و اقتصاد مقاومتی جز دانش بنیان بودن و اتکا به توانمندی داخلی نیست.

محصول پتروشیمی

شعری مقدم: پژوهش در راستای حل مشکل صنعت باشد

در این گردهمایی شعری مقدم نائب رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در صحنه توسعه صنعت پتروشیمی پیشرفت های خوبی کرده ایم که اصلا قابل مقایسه با دوارن قبل از انقلاب نیست، در حال حاضر در بخش های طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات به توانمندی های بی نظیری رسیده ایم

وی با بیان اینکه در بخش رشد و توسعه صنعت پتروشیمی به نقطه مطلوب نرسیده ایم، افزود: جا دارد از مهندس نعمت زاده که با همکاری دکتر طائب پایه گذار تاسیس شرکت پژوهش و فناوری بودند، تشکر کنم.

وی با تاکید بر بهبود امکانات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: شرکت هایی که در بخش پژوهش و فناوری فعالیت دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که به شدت از موازی کاری پرهیز نمایند.

شعری مقدم گفت: نکته مهم این است که پژوهش در راستای حل مشکل صنعت باید باشد و مجتمع هایی که سودآور نیستند، باید به دنبال کمک گرفتن از تحقیقات باشند.

کاتوزیان: دچار رقابت تخریبی نشویم

در بخش دیگری از گردهمایی روسای مراکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی ، حمیدکاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با تاکید بر پرهیز از موازی کاری واحدهای تحقیق و پژوهش در صنعت ، گفت: باید در فعالیت هایمان در صنعت نفت، دچار رقابت تخریبی نشویم و با تعامل و هم افزایی به نحو کاملتری پروژه ها را به انجام برسانیم.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون هم داخل پتروشیمی و هم داخل صنعت نفت این هم افزایی مورد توجه است. رشد و توسعه نیازمند همکاری و هماهنگی تحقیق و توسعه است و شرکت پژوهش و فناوری که در دو سال اخیر شاهد رشد آن هستیم، تعامل خوبی با پژوهشگاه صنعت نفت داشته است.

کاتوزیان در خصوص همکارهای مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: در حال حاضر، ما یک تفاهم نامه در زمینه غشاء با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی منعقد نموده ایم که ساخت با پژوهشگاه صنعت نفت و دانش مدول با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است. تبدیلات متانول از جمله MTP با این شرکت و بهینه سازی کاتالیست با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است.MTG هم دیگر زمینه پیشنهادی برای همکاری است.

گفتنی است، در خاتمه این گردهمایی حاضران ضمن تاکید و الزام بر تعامل بین شرکت های پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، دو موضوع جمع آوری گازهای گلخانه ای و حفظ سرمایه های انسانی و استعدادهای برتر را به عنوان دستور کار اجلاس های آتی هفته پژوهش امسال، در اولویت برنامه خود قراردادند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است