خانه خبر امضای سه تفاهم نامه همکاری از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

امضای سه تفاهم نامه همکاری از سوی پژوهشگاه صنعت نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پژوهشگاه صنعت نفت

در حاشیه بیست و یکمین دوره برگزاری نمایشگاه نفت،گاز و پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت سه تفاهم نامه با شرکت های کیگام کره، نفت مناطق مرکزی ایران و دانشگاه فردوسی مشهد امضا کرد.

 به گزارش پلیم پارت به نقل از آنا، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت «کیگام» کره برای شناسایی ذخایر هیدروکربوری یک توافقنامه امضا کردند که بر اساس آن حمیدرضا کاتوزیان و هانی کیم تفاهم کردند در بخش بالادستی صنعت نفت با یکدیگر همکاری کنند.

ایران و کره جنوبی برای شناسایی ذخایر هیدروکربوری متعارف و غیرمتعارف، مطالعات پتروفیزیک و ژئوفیزیک و موضوع های علمی و پژوهشی همکاری می کنند.

همچنین پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فردوسی مشهد یک تفاهمنامه همکاری در بخش بالادستی صنعت نفت را امضا کردند که بر پایه این تفاهمنامه، این دو نهاد علمی برای شناسایی و بررسی ذخایر گازی شمال شرق کشور شامل مخزن «کپه داغ» و میدان های «گنبد لی» و «خانگیران» همکاری می کنند.

پژوهشگاه صنعت نفت

سومین تفاهمنامه همکاری میان حمیدرضا کاتوزیان و سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به امضا رسید که برمبنای آن دو طرف درباره ٦ محور اساسی همکاری می کنند.

بر اساس این گزارش، استفاده از روشهای کنترل خوردگی در تنگ بیجار، پاکسازی نفت از خاکهای آلوده در چشمه خوش، کسب فناوری واحد نمک زدایی موبایل، کنترل آب تولیدی، چاه های نفت و بررسی محیط رسوبی، چینه نگاری و فرآیندهای کنترل در مناطقی مثل خانگیران از جمله مفاد این همکاری در این تفاهمنامه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این که راه توسعه از مسیر فناوری می گذرد، سه محور اصلی توافقنامه مشترک این شرکت را با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد.

همچنین سلبعلی کریمی در حاشیه امضای توافقنامه میان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت، مطالعه و مشاوره، ساخت داخل و توسعه فناوری را سه محور اصلی این توافقنامه عنوان کرد و گفت: این محورها، بنیانهای اقتصاد مقاومتی را شامل می شود و از بعد درونزایی اقتصاد مقاومتی بخصوص در سالی که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام دارد، حائز اهمیت است.

وی با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اعتقاد راسخی به فعالیتهای پژوهشی دارد، ادامه داد: صنعت نفت از صنایع پیشتاز در عرصه فعالیتهای دانش بنیان است.

براساس تفاهمنامه همکاری مشترکی که میان پژوهشگاه صنعت نفت و نفت مناطق مرکزی امضاشد، نخستین واحد نمک زدایی موبایل در کشور در این شرکت راه اندازی می شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور 1900 شرکت از جمهوری اسلامی ایران و 38 کشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران 880 شرکت از 38 کشور شرکت می کنند که می توان به آلمان، اوکراین، چین، ایتالیا، امارات، ارمنستان، اتریش، بلژیک، فرانسه، هنگ کنگ، هند، مالزی، هلند، لهستان، کانادا، ونزوئلا، کره جنوبی، روسیه، اسپانیا، ترکیه، انگلیس، جمهوری آذربایجان، نروژ، برزیل، بلغارستان، رومانی، ژاپن، نیوزیلند، تایوان، اندونزی، فنلاند، سوئیس، موناکو، استرالیا، سنگاپور، سوئد، پرتغال و آمریکا (از طریق نمایندگی های اروپایی) اشاره کرد.

از جمله شرکت های معتبری که برای نخستین بار در ایران حضور می یابند افزون بر زیمنس، گازپروم و لوک اویل، می توان به شرکت های اروپایی و آمریکایی «لینکولن الکتریک» (آمریکا)، «او.ام.وی» (اتریش) و سایپم (ایتالیا) اشاره کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است