خانه علمی پژوهشیمقالات ارزیابی فنی و اقتصادی ناشی از تعویض سنگدانه درشت با ضايعات خورد شده تایر (لاستیک) در ساخت و ساز

ارزیابی فنی و اقتصادی ناشی از تعویض سنگدانه درشت با ضايعات خورد شده تایر (لاستیک) در ساخت و ساز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مقاله نویسی

دپارتمان علمی مرجع پلیمر در بازار ایران این مقاله با عنوان ارزیابی فنی و اقتصادی ناشی از تعویض سنگدانه درشت با ضايعات خورد شده تایر (لاستیک) در ساخت و ساز برای مخاطبین خود انتخاب کرده اند :

مدیریت مواد زائد جامد یکی از نگرانی های عمده زیست محیطی در جهان امروز است. رشد صنعت خودرو به دنبال خود افزایش مواد زائد شایع مانند تاير (لاستيک) را بدنبال داشته که با توجه به غير قابل تجزيه بودن آن در محيط به یک مسئله جدی زیست محیطی در دهه های اخیر تبديل شده است. برای غلبه بر این مشکل، راه حل های نوآورانه بسیاری ارائه شده است. از جمله، استفاده از این مواد زائد در بتن را می توان یک راه حل مناسب برای اين مشکل دانست. تخمین زده می شود که حدود 60 درصد ضايعات لاستیک از طریق مسیرهای ناشناخته در مناطق روستایی و شهری دور انداخته می شوند که سبب بروز مشکلات مختلف خواهد بود.

بتن یکی از مصالح ساختمانی با استفاده گسترده در دنیاست. سیمان و سنگدانه ها، مواد مهم در تولید بتن، که خود عنصر حیاتی مورد نیاز برای صنعت ساخت و ساز است، می باشند. تقاضای مستمر در توليد بتن خود سبب افزايش مصرف مواد طبیعی مورد استفاده برای تولید آن شده و به موازات، نیاز برای بهره برداری از منابع طبیعی باعث ظهور نگرانی فزاينده برای حفاظت از محیط زیست می گردد. در حاليکه با استفاده از مواد جایگزین حاصل از بازیافت مواد زائد می توان به حفظ منابع طبیعی کمک کرد.

در این پژوهش مطالعه موردی برای استفاده از تایر(لاستیک) بازیافت شده از ضايعات محلی قابل دسترس به عنوان جایگزین برای بخشی از درشت دانه های استفاده شده در ساخت و ساز بتنی، انجام شده است.

مخلوط بتن طراحی شده با استفاده از روش بتن گريد M-20 آماده گرديده است. در اين نمونه، درصد جایگزینی سنگدانه درشت با لاستيک خرد شده 1٪، 2٪ و 5٪ است. نمونه های آماده شده شامل مکعب های بتني، سیلندر و … می باشد و فهرست آزمایش های انجام گرفته عبارتند از: اسلامپ، کارایی، مقاومت فشاری، مقاومت کششی، استحکام خمشی.

جمع آوری داده ها به طور عمده در نتيجه تست های انجام شده بر روی نمونه های آماده شده در آزمایشگاه است

[mks_button size=”medium” title=”دانلود مقاله” style=”squared” url=”https://polympart.com/wp-content/uploads/2015/07/98.pdf” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است