خانه خبراخبار اقتصادی برنامه جدی ایران برای حضور در بازارهای صادراتی پتروشیمی

برنامه جدی ایران برای حضور در بازارهای صادراتی پتروشیمی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : مدیرعامل یک شرکت داخلی فعال در صنعت نفت گفت: علاوه بر توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر به دنبال دسترسی به تکنولوژی روز برای تبدیل متانول به الفین‌ها و حضور فعال در بازارهای صادراتی هستیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد امروز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری با بیان اینکه دو زنجیره پتروشیمی در پایین‌دست وجود دارد، اظهار کرد: برای پیشرفت باید تمایز ایجاد کرد تا موفق شویم. درحال حاضر در بالادست ۵۴۰ میلیون بشکه نفت درجا پشتوانه داریم و می‌توانیم با تکمیل از صفر تا ۱۰۰ خدمات مزیت ایجاد کردیم.

وی با اشاره به همکاری با شرکت رزل چین که شرکت بزرگی در فرآیندهای پالایشگاهی، پتروشیمی و کاتالیست‌ها است، گفت: با موافق دو شرکت، یک شرکت مشترک در ایران تاسیس کردیم که ۵۱ درصد سهم آن برای شرکت ما و ۴۹ درصد نیز برای شرکت رزرو چین است.

وی با بیان اینکه بر اساس این همکاری، فروش لایسنس در بازار خاورمیانه، منا و روسیه از طریق این شرکت در ایران انجام خواهد شد و فروش تکنولوژی در این مناطق از این مسیر انجام می‌شود، اظهار کرد: اکنون سرمایه‌گذاری در دو واحد پتروشیمی متانولی آغاز شده است اما تولید متانول بازار اقتصادی خوبی ندارد.

صادق آبادی با بیان اینکه از همین رو لایسنس تبدیل متانول به الفین را خریدیم که با تولید آن در منطقه چابهار پایین‌دست الفین نیز توسط صدها شرکت تکمیل می‌شود، اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار به بازار هدف هند نزدیک است.

وی با اشاره به مزیت بازار هند، گفت: رشد اقتصادی و تبدیل آن به ثروت رابطه مستقیمی با رفاه و بهداشت دارد؛ از سوی دیگر پلاستیک نیز رابطه مستقیمی با بهبود وضع اقتصادی و بهداشت دارد از همین رو بازار هند، در آینده بازار بزرگی برای پلاستیک خواهد بود.

این فعال صنعت انرژی با بیان اینکه یکی از واحدهای متانول را می‌خواهیم به الفین تبدیل کنیم و سپس پروپیلن و پلی‌پروپیلن را دنبال خواهیم کرد، گفت: ظرفیت این واحد متانولی ۱۶۵۰ هزار تن است که به ۵۴۰ هزار تن الفین تبدیل می‌شود.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است