خانه خبر پیامی از طرف خانم Audrey Azoulay مدیر کل یونسکو به مناسبت روز بین‌المللی نور ۱۶ مه ۲۰۲۳

پیامی از طرف خانم Audrey Azoulay مدیر کل یونسکو به مناسبت روز بین‌المللی نور ۱۶ مه ۲۰۲۳

توسط منیره جوادی
0 نظرات


مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :
ما در زمانه‌ای زندگی می‌نماییم که تمامی روابط‌مان با دنیای زنده، به بازنگری نیاز دارد. اما به‌عنوان انسان، حیوان، گیاه و یا باکتری، همگی بر اصلی بنیادین اعتماد می‌نماییم؛ این اصل آنقدر حیاتی است که باید توجه خود را به آن معطوف نماییم، نور.

روز جهانی نور کاربردهای فیزیکی، اجتماعی و هنری نور را جشن می‌گیرد و هدف آن ترویج درک بهتری از آن است.

بدون نور، سیاره‌ی ما تنها مکانی سرد و بی‌آب و علف خواهد بود. به راستی، جایی که نور وجود دارد، اغلب فراوانی حیات نیز وجود دارد.

با این حال، نور برای بشر، جلوه‌های بیش‌تری نیز دارد. نور با دانش همراه و مرتبط است. از طریق لنز است که می‌توانیم جهان را ببینیم و درک نماییم.

نیاز به مشاهده و درک، نیازی عمیقاً انسانی است که از تمامی تفاوت‌ها و مرزها فراتر می‌رود؛ همانطور که راه‌اندازی مرکز بین‌المللی نور سینکروترون برای علوم و کاربردهای تجربی در خاورمیانه (SESAME) تحت حمایت یونسکو، گواهی می‌دهد. به راستی، این شتاب‌دهنده ذرات به پژوهشگران سراسر خاورمیانه و فراتر از آن، اجازه می‌دهد تا با همکاری یکدیگر با مطالعه خواص نور، به پیشرفت بشر کمک نمایند.

از زمان اینشتین، نور تجربه‌ا‌ی ماوراءطبیعی از فضا و زمان نیز بوده است- مرز پایانی و نهایی نوع بشر.

در همین راستا و به همان اندازه که این زمینه از علم پویا است، برای انسان[1]، نور تنها دروازه‌ای به سوی دانش و منبعی برای آن نیست. نور هم‌چنین، بیانگر جوهره‌ی تجربه انسانی، عواطف و احساسات ما و حسی شاعرانه است. به همین دلیل است که نور، جلودار همه‌ی هنرهاست؛ به‌طوری که نقاشان به دنبال کشف اسرار آن بوده‌اند و صنعتگران از طریق موقعیت‌یابی، بازتاب و فیلتر‌کردن، سعی بر مهار آن داشته‌اند. زمانی‌که چنین مانور‌هایی وجود نداشته باشد، نور نقش هنرمندی را به خود می‌گیرد، رنگ، سایه و تناژ پاستلی بر روی مناظر طبیعی ما می‌گستراند.

نور تقریباً در تمامی بخش‌های فرامین یونسکو حضور دارد. از گشایش مرز‌های دانش و ارتقای مشاغل پژوهشی، به‌ویژه برای زنان، تا تعهد به آموزش، تنوع فرهنگی و تنوع میراث و تا گسترش رایگان اطلاعات، تمامی تلاش‌های یونسکو چشم‌اندازی مشترک دارند و این چشم‌انداز، آینده‌ای روشن‌تر است.

و برای ما، پیوند زدن منافع مشترک که عبارتند از آموزش، فرهنگ، دانش، اطلاعات و نور (که امروز همه‌چیز در مورد آن است)، برای ایجاد آینده‌ای نه تنها روشن‌تر، بلکه پایدارتر است.

 

[1] Homo sapiens

مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است