خانه خبراخبار علمی پژوهشی دستیابی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی به دانش جاذب‌های کامپوزیتی برای حذف بوی نامطبوع گاز طبیعی

دستیابی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی به دانش جاذب‌های کامپوزیتی برای حذف بوی نامطبوع گاز طبیعی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: این شرکت به دانش فنی جاذب‌های کامپوزیتی برای حذف بوی نامطبوع بودار کننده‌های گاز طبیعی دست یافت.

نادر کمالی اظهار کرد: برای تشخیص نشت گاز در زمان مصرفی، ماده‌ای بودار کننده به گاز طبیعی اضافه می شود که گاهاً در زمان توزیع گاز، امکان ریزش مواد بودار کننده از بشکه­‌های حاوی آن در زمان حمل و انتقال به مخزن دستگاه تزریق کننده این ماده وجود داشته و می تواند بوی بسیار نامطبوعی ایجاد کرده و باعث ایجاد نگرانی و شبهه درخصوص نشت گاز شده و نیز اثر نامطلوب بر سلامت کارکنان و محیط زیست داشته باشد.

وی با اشاره به دستاورد مهم پژوهشی این موضوع بیان کرد: برای رفع این معضل طی یک پروژه پژوهشی با همکاری شرکت تعاونی دانش بنیان آذرکیمیا خاتم، جاذب‌های کامپوزیتی زئولیتی مورد نظر در دو شکل پودری و صفحه ای و با مد نظر قراردادن ملاحظات محیط زیستی، با تکیه بر نانوفناوری تهیه شد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج بررسی میدانی و آزمایشگاهی، این جاذب‌های کامپوزیتی در کمتر از یک دقیقه و تقریبا به صورت کامل قادر به از بین بردن بوی ماده بودار کننده می‌باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، وی توضیح داد: این محصول دانش بنیان و نانو فناورانه در مرحله ثبت اختراع قرار داشته و با توجه به کسب دانش فنی با تکیه بر توان داخلی و با لحاظ قیمت مناسب و مزایای فنی و زیست محیطی محصول، در حال برنامه ریزی برای تجاری سازی و به کارگیری عملیاتی این دستاورد پژوهشی می‌باشیم.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است