خانه خبراخبار اقتصادی استفاده از ۱۲ رآکتور ایرانی در طرح پتروشیمی دنا

استفاده از ۱۲ رآکتور ایرانی در طرح پتروشیمی دنا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش شانا به نقل از طرح پتروشیمی دنا، حسین هاشمی با اشاره به اینکه با توجه به اعمال تحریم‌‌‌ها از طرف کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر، قراردادهایی را با شرکت‌های داخلی و دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ برای ساخت تجهیزات امضا کردیم، اظهار کرد: یکی از این تجهیزات که برای نخستین بار در کشور و در کارخانه ماشین‌‌‌سازی اراک ساخته شد، رآکتور تولید گاز سنتز به‌‌‌عنوان قلب تپنده پتروشیمی است. وی افزود: تاکنون پنج رآکتور به پتروشیمی دنا حمل شده است و هفت رآکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود. مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با بیان اینکه این طرح تا پایان سال آینده راه‌‌‌اندازی می‌شود، گفت: پیشرفت کلی طرح پتروشیمی دنا ۸۰‌درصد است که با تکمیل و راه‌‌‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰‌هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی دنا سالانه ‌هزار و ۳۰۶ میلیون مترمکعب گازطبیعی و ۵۲۰ میلیون مترمکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تامین می‌شود، ادامه داد: رقم سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به‌‌‌صورت ارزی و ۴‌هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.

پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد، این شرکت از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ و وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است