خانه علمی پژوهشیمقالات غشاهای پلیمری به‌عنوان جداکننده باتری

غشاهای پلیمری به‌عنوان جداکننده باتری

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :امروزه، تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر جهت غلبه­‌بر مشکلات مرتبط با استفاده از سوخت­های فسیلی، توجه زیادی را به خود جلب نموده است. ذخیره انرژی اصل اساسی برای استفاده کارآمد از انرژی تولید شده توسط منابع تجدید پذیر است. باتری­‌ها، به­‌عنوان دستگاه­های اصلی ذخیره‌سازی اولیه، در کاربردهای قابل حمل مانند ساعت، تلفن همراه، لپ تاپ و غیره مورد توجه ویژه­‌ای قرار گرفته­ است. بهبود عملکرد، دستیابی به عمر طولانی و همچنین توانایی کاربردهای بزرگ نیاز به توسعه و بهبود اجزای این سیستم­ها دارد. علاوه‌­بر توسعه ساختارهای جدید الکترود و الکترولیت ، جداکننده و مواد آن می­‌توانند به‌­طور قابل توجهی خواص باتری را تحت تاثیر قرار دهند. با وجود مطالعات بی‌­شمار در مورد انواع مختلف باتری‌­ها و جزءهای آنها، تحقیقات و نشریات در مورد جداکننده­‌ها بسیار محدود است. خواص و ساختار جداکننده، چه به‌­عنوان جزء غیرفعال (فقط در نقش جداکننده) و یا به‌­عنوان جزء فعال (در عملکرد هر دو جداکننده و الکترولیت)، نقش بحرانی در عملکرد و طول عمر باتری دارند. جداکننده­‌ها به­‌طور کلی می­توانند به غشای متخلخل، غشای متخلخل اصلاح شده، منسوجات بافته نشده/ بافته شده، غشاهای کامپوزیت/ نانوکامپوزیت و غشاهای الکترولیت پلیمری از نوع ژل طبقه‌­بندی شوند. این ساختارها ممکن است از مواد پلیمری طبیعی یا مصنوعی و همچنین مواد معدنی، مواد کاربردی که دارای انتقال یون یا خصوصیات حساس به ولتاژ/دما و ساختارهای غیر عملکردی هستند، تشکیل شود. علاوه‌­بر این، روش­‌های آماده‌­سازی غشا بر خصوصیات جداکننده تأثیر می­‌گذارد. خانواده پلی‌­الفین­‌ها رایج‌­ترین گروه از جداکننده‌­های باتری است که محققان را برای مطالعه جهت اصلاحات بیشتر این پلیمرها جذب می‌­نمایند. تهیه پلیمرهای جایگزین با ساختارهای جدید، بر اساس پلیمرهای طبیعی یا مصنوعی، هدف دیگری در این زمینه است.

هدف از این پژوهش ارائه روندهای این زمینه جهت توسعه غشاهای جدید به‌­عنوان جداکننده با خصوصیات قابل اجرا است. این پژوهش دیدگاه جامع و کلی به انواع مختلف مواد پلیمری که به­‌عنوان جداکننده یا به‌­عنوان الکترولیت یا در انواع مختلف باتری استفاده می‌­شود، ارائه داده است. با توجه به تحقیقات پیشگام، اساس بحث و نمونه‌­های این فصل به جداکننده‌­های نوع لیتیوم، به‌­ویژه لیتیوم یون ، لیتیوم سولفور و باتری­‌های ردوکس برپایه وانادیوم به‌­ویژه در سیستم­هایی که جداکننده‌ها به‌­عنوان الکترولیت عمل می­‌نماید اختصاص داده شده است.

 

دانلود متن کامل : غشاهای پلیمری به‌عنوان جداکننده باتری

source : https://www.researchgate.net

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است