خانه علمی پژوهشیمقالات مواد تغییر فاز کامپوزیت HDPE/CNTs/PW چند عاملی با رسانایی حرارتی و الکتریکی عالی

مواد تغییر فاز کامپوزیت HDPE/CNTs/PW چند عاملی با رسانایی حرارتی و الکتریکی عالی

توسط یگانه زیارتی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : 

چکیده

 خطر نشت و هدایت حرارتی پایین به­‌شدت مانع استفاده گسترده از مواد تغییر فازی (PCM)می­‌شود. در این پژوهش، داربست‌های متخلخل (بخش نفوذپذیر) پلی‌اتیلن با چگالی بالا/نانولوله‌های کربنی (HDPE/CNTs) با موفقیت از طریق  روش قالب فداشونده و آلیاژ نمودن مذابی متداول و حک­‌نمودن حلال آبی تهیه گردیدند. سپس، یک سری از واکس پارافینHDPE/CNTs/PW کامپوزیت­‌های PCMs ‌ به‌­وسیله روش ساده­‌ی آغشته­‌نمودن در خلاء حاصل گشت. داربست­‌های متخلخل HDPE/CNTs به‌­دست آمده می­‌توانند به­‌طور موثر از نشت PW جلوگیری نمایند.

در همین­‌حال، هدایت حرارتی و رسانایی الکتریکی‌ 3:7HDPE/CNTs/PW- به‌­ترتیب 2/94 برابر و با توان 13 نسبت به 3:7HDPE/PW- افزایش یافته است. همچنین، آنتالپی تغییر فاز بالایی را نشان می­‌دهد (153/95 ژول بر گرم برای آنتالپی ذوب و 152/82 ژول بر گرم برای آنتالپی تبلور). از دیدگاه­‌های فوق، 3:7HDPE/CNTs/PW-  دارای ارزش پتانسیل امیدوارکننده‌­ای در کاربرد تبدیل نوربه حرارت، تبدیل الکترو به حرارت و ذخیره انرژی حرارتی است.

 

دانلود متن کامل : مواد تغییر فاز کامپوزیت HDPE/CNTs/PW چند عاملی با رسانایی حرارتی و الکتریکی عالی

 

DOI: 10.1016/j.jmst.2021.02.009

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است