خانه خبر مدرسه بین المللی کپنهاگ، نمادی از معماری آینده نگرانه

مدرسه بین المللی کپنهاگ، نمادی از معماری آینده نگرانه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مدرسه بین المللی کپنهاگ

مرجع پلیمر در بازار ایران: نمای ساختمان متشکل از 12000 پنل خورشیدی رنگی، مدرسه بین المللی کپنهاگ را به نمادی از معماری آینده نگرانه تبدیل کرده است. طراحان با هدف نمایش نگرانی ­های جهانی درباره تغییرات اقلیمی، این پروژه را اجرا کردند.

نمای منحصر به فرد مدرسه بین المللی کپنهاگ دارای 12000 کاشی خورشیدی سبز دریایی یکسان است که مساحتی بالغ بر 6048 متر مربع را پوشش می­دهد و 300 مگاوات ساعت برق در سال تامین می­کند که بیش از نیمی از برق مورد نیاز مدرسه است.

این شیشه­ها در سوئیس طراحی و در دبی ساخته شدند. قسمت­های الکتریکی در تایوان تکمیل شدند و در نهایت اجزا در کرواسی به یکدیگر متصل شدند. برای اطمینان از ایمنی پنل­ها در محیط بندر، آزمایش­های مربوط به پایداری در شرایط جو، در اسپانیا انجام شد. مدرسه از این داستان برای برای آموزش پروسه تولید در قرن حاضر به دانش­آموزان استفاده می­کند.

گروهی از دانشمندان سوئیسی پس از 12 سال تحقیق، فیلتری شیشه­ای طراحی کردند که بدون استفاده از رنگدانه و بدون کاهش بهره­وری انرژی به پنل اجازه می­دهد بخشی از طول موج نور را به رنگی مرئی تبدیل و بقیه آن را جذب ­کند. این علم بسیار پیچیده  اما روش کار آن بسیار شبیه به اثر عنبیه است و اینکه چگونه گاهی اوقات رنگین کمان رنگارنگی را می­بینیم که بر روی سطوح نازک مانند حباب­های صابون منعکس شده است. امروزه این پنل­ها در رنگ­های قرمز آجری، آبی سلطنتی، زرد طلایی و سبز دریایی تولید می­شوند.

برای ایجاد جلوه خیره­کننده پولک مانند برای ساختمان، معماران هر پانل را با زاویه 5 درجه در جهات مختلف کج کردند. زوایای مختلف پنل­ها و همچنین زاویه متغیر تابش خورشید باعث می­شود ساختمان با 3 یا 4 رنگ دیده شود در حالیکه تمامی پنل­ها یک رنگ هستند. در طول روز، مویر از آبی به سبز تغییر رنگ می­دهد ودر هماهنگی با محیط پیرامون ساختمان، آب و امواج کوبنده بندرگاه را منعکس می‌کند.

این معماری نه تنها مصرف انرژی ساختمان را کاهش می­دهد، بلکه هدف بزرگتری برای آموزش نسل جدید را دنبال می­کند. عملکرد روزانه ساختمان بر روی صفحات LCD در تمام فضای داخلی ساختمان نمایش داده می­شود. استفاده از این اعداد در کلاس‌های ریاضی کودکان، به کوچک‌ترین دانش‌آموزان اجازه می‌دهد در بحث‌هایی درباره مسائل زیست‌محیطی شرکت کنند. این معماری نشان داد که پنل­های خورشیدی می­توانند یک جز ساختمانی بسیار زیبا و رنگارنگ باشند که نه تنها بر روی سقف، بلکه در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می­گیرند.

ترجمه و ویرایش: مریم مهاجر

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/stories/cf-moller-solar-tiles/

 

مدرسه بین المللی کپنهاگ

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است