خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید لنزهای تماسی زیست‌سازگار پلاسمونی برای تصحیح کوررنگی

تولید لنزهای تماسی زیست‌سازگار پلاسمونی برای تصحیح کوررنگی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش گروه علم و پژوهش ایرنا، برای اولین بار در پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی، لنزهای تماسی زیست‌سازگار و انعطاف‌پذیر پلاسمونی برپایه پلیمر شفاف پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان تولید شده و جهت تصحیح کوررنگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این لنزهای پلاسمونی با روشی کم هزینه و ساده بر پایه تکنیک نانولیتوگرافی نرم تولید شده‌اند.

زیست‌سازگاری بالا، دارای پاسخ پلاسمونی متناسب با بازه ابهام کوررنگی قرمز-سبز (دوترانومالی)؛ تولید آسان و کم هزینه بودن از جمله مزایای لنزهای تماسی تولید شده است.

پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان ماده‌ای شفاف، غیرسمی، انعطاف‌پذیر و زیست‌سازگار است که گزینه مناسبی برای کاربردهای بیولوژیکی است. علاوه بر این، تست پایداری لنزهای پلاسمونی تولیدشده درون محلول شبیه‌ساز اشک چشم (محلول نمکی بافر فسفات) انجام شده است و لنزهای تولید شده پایداری بسیار خوبی درون محلول بافر فسفات از خود نشان داده‌اند.

باتوجه به زیست‌سازگاری لنزهای تولید شده، این لنزها می‌توانند برای کمک به بیماران کوررنگی مفید واقع شوند. براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، کوررنگی نوعی اختلال چشمی است که مانع از تشخیص صحیح رنگ‌ها توسط بیماران می‌شود. بیماران مبتلا به کوررنگی نمی‌توانند تفاوت‌های رنگی را در مکان‌های عمومی یا رسانه‌ها تشخیص دهند و در زندگی روزمره و حوزه مشاغل با مشکل مواجه می‌شوند.

تاکنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است. با این حال، پژوهش‌هایی برای افزایش درک رنگ بیماران کوررنگی انجام شده است. روش‌های تصحیح کوررنگی که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته‌اند عبارتند از: ژن درمانی، عینک‌های تصحیح کوررنگی، لنزها، عینک‌های اپتوالکترونیکی و قابلیت‌های پیشرفته‌ توسعه یافته بر روی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها ، عینک‌ها و لنزهای تماسی تصحیح کوررنگی از بین روش‌های تصحیح کوررنگی به طور گسترده مورد توجه بیماران قرار گرفته شده است.

 

 

منبع : ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است