خانه خبراخبار علمی پژوهشی کیت‌های ارزان و قابل‌حمل برای تشخیص ویروس‌هایی مانند ابولا و کرونا تولید شد

کیت‌های ارزان و قابل‌حمل برای تشخیص ویروس‌هایی مانند ابولا و کرونا تولید شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمایشگاه علوم و بیوتکنولوژی نانو به رهبری پروفسور چائو وانگ در دانشگاه ایالتی آریزونا موفق به ساخت نانوحسگری برای تشخیص سریع اپیدمی‌هایی نظیر کرونا شده است.

محققان دانشگاه ایالتی آریزونا با همکاری پژوهشگرانی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل یک کیت ارزان، قابل حمل و سریع برای شناسایی ویروس‌هایی مانند ابولا و کرونا ارائه کرده‌اند. یک اپیدمی در حال ظهور نیاز به کیت‌های تشخیصی دارد که می‌تواند گسترش بیماری را ردیابی کند. اما بسیاری از فناوری‌های پیشرو حجیم، پرهزینه و کند هستند.

مقاله جدیدی در مجله Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است که یک جایگزین امیدوارکننده برای چنین دستگاه‌های حجیم و پرهزینه‌ای ارائه می‌دهد. هنگامی که مایع آلوده به یک لوله آزمایش اضافه می‌شود، پروتئین‌های بیماری به نانوذرات طلا موجود در لوله آزمایش می‌چسبند و سطح نانوذرات را می‌پوشانند. در نتیجه این فرآیند، نانوذرات طلا به صورت توده‌هایی در امده و متجمع می‌شوند. سپس توده‌ها فرو می‌روند و باعث تغییر رنگ قابل مشاهده با چشم غیر مسلح یا یک حسگر ساده می‌شوند.

این سیستم به‌عنوان نانوذرات عامل‌دار برای تشخیص سریع، الکترونیکی یا Nano ۲ RED شناخته می‌شود. چائو وانگ از دانشگاه ایالتی آریزونا یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید که داده‌های الکترونیکی می‌توانند مستقیم به دست اپیدمیولوژیست‌ها برسند و از تاخیر‌های پرهزینه جلوگیری کنند.

وانگ می‌گوید: «سیگنال الکترونیکی که ما جمع‌آوری می‌کنیم می‌تواند مستقیم با یک مدار پردازش شود و سپس دیجیتالیزه شده، ذخیره شود و به کامپیوتر یا فضای ابری ارسال شود؛ بنابراین این اطلاعات می‌تواند مستقیم از لوله‌آزمایش به فضای ابری منتقل شوند.»

این آزمایش می‌تواند در کلینیک‌ها، خانه‌ها یا مناطقی که منابع محدودی داشته و دورافتاده هستند، به خوبی کار کند. بسیاری از فناوری‌های استاندارد کنونی حجیم، گران و کند هستند. آن‌ها به مراحل متعددی از آماده‌سازی یا تقویت نمونه پیچیده نیاز دارند. در مقابل، این آزمایش جدید فقط به یک سانتریفیوژ و یک حسگر ساده نیاز دارد و می‌تواند بدون هیچ یک از این دو مورد نیز کار کند.

وانگ گفت مقابله با اپیدمی‌ها تنها یکی از کاربرد‌های بالقوه این سیستم هستند. وی گفت: «این تشخیص تنها به بیماری‌های عفونی محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند برای برخی از نشانگر‌های زیستی دیگر از جمله بیومارکر‌های پروتئینی برای سرطان، بیماری‌های عصبی و یا برخی موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.»

 

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است