خانه خبراخبار علمی پژوهشی طراحی عایق پلیمری نانویی ایرانی برای جلوگیری از هدررفت آب در مزارع

طراحی عایق پلیمری نانویی ایرانی برای جلوگیری از هدررفت آب در مزارع

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی عایق پلیمری نانویی برای ذخیره آب در مزارع و کشتزارها طراحی و تولید کرد. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، یکی از راه‌های جمع‌آوری، ذخیره، کنترل و مدیریت آب، استفاده از ژئوممبران‌ها و استخرهای آماده است، ژئوممبران ورقی عایقی و نفوذناپذیر بر پایه پلی اتیلن است که امروزه جایگزین مناسبی برای سنگ، سیمان و بتن برای ایزولاسیون به شمار می رود.

از این عایق‌های پلیمری ضد آب، می‌توان به عنوان استخر ذخیره آب برای مزارع و کشتزارها استفاده کرد. استخرهای ذخیره آب به‌ عنوان یک ابزار ضروری و کارآمد در حوزه کشاورزی محسوب می‌شوند. این محصول توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولیدی صنعتی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده است.

روش کار به این گونه است که ابتدا محل ساخت استخر به مقدار مورد نیاز گودبرداری می شود و سپس ژئوممبرهای ضد آب، محکم و مقاوم در محل گودبرداری گسترده می شود. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به «کاهش زمان اجرای استخر»، «کاهش هزینه‌ها در مقایسه با استخرهای بتونی» و «امکان جابه‌جایی آسان» اشاره کرد.

بارش نامنظم نزولات جوی در فصول مختلف موجب نوسان در مقدار آب قابل‌دسترس برای صنعت کشاورزی و شرب شده است. به‌ طوری‌ که در ماه‌های پرنیاز آبی مانند فصل تابستان منابع آبی محدودتر می‌شوند. لزوم احداث استخر ذخیره آب در ماه‌هایی که نیاز به آب کمتر است، به‌ عنوان یک راهکار عملی مورد توجه است.

این شرکت فناور با ورود به این حوزه توانسته تاکنون بیش از صدها استخر با پوشش‌های ژئودکاموند، در مناطق مختلف و در هر نوع شرایط آب و هوایی طراحی و اجرا کند. این شرکت با در اختیار داشتن دستگاه‌های پیشرفته و مدرن و اطلاع از مشکلات و مزایای استخرهای ژئوممبران، نسل جدید این ورق‌ها را تولید کرده است.

 

 

منبع : ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است