خانه خبر احداث بزرگترین واحد الفین غرب کشور نتیجه‌ی اعتماد به نخبگان داخلی است

احداث بزرگترین واحد الفین غرب کشور نتیجه‌ی اعتماد به نخبگان داخلی است

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرعامل پتروشیمی ایلام در دیدار با نماینده استان در مجلس گفت: ثبت رکورد و شاخص تولید در پتروشیمی ایلام بیانگر عملکرد خوب و کارنامه درخشان این شرکت و احداث بزرگترین واحد الفین غرب کشور نتیجه‌ی اعتماد به نخبگان داخلی است.

جزئیات سرمایه گذاری در واحد پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام

«حسن نجفی‌سمنانی» به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال ۸۶ با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره و اظهار کرد:۲۵۰ میلیون دلار در تنگ بیجار، ۴۵۰ میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز اول پتروشیمی و ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام با قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور

مدیرعامل پتروشیمی ایلام بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از ۱۷ سال بدون حضور صاحبان تکنولوژی و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی نمودن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود: با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارا هستند.

وی به مشکلات پیش از راه‌اندازی الفین اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای که در چهار سال بهره‌برداری؛ هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار تحمیل کرد.

نجفی‌سمنانی با بیان اینکه‌ خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت تامین می‌شود، ادامه داد: در صورت دریافت خوراک با ظرفیت ۱۰۰ درصد، تولید ثروت در الفین به عدد ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید.

وی اصلی‌ترین مسئله پیش روی مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و گفت: پتروشیمی ایلام به ۹۲۳ هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا ۴۵۸ هزار تن اتیلن تولید کند. همچنین اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و نفت کوره مهم‌ترین محصولات تولید شده در واحد الفین هستند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تقدیر از تعامل سازنده، دلسوزانه و نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از NGL 3100 دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر به عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح در ساعت ۱۳۰ تن خوراک در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع را با ظرفیت کامل تامین می‌کند.

نجفی‌سمنانی به ثبت رکورد ۱۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: شاخص تولید و اشتغال پایدار با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها بیانگر عملکرد موفق پتروشیمی ایلام است.

وی نگاه علی‌اکبر بسطامی، بهزاد علیزده و خانم فلاحی نمایندگان استان در مجلس و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام را مثبت و ارزنده توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است