خانه خبر هشدار توقف حفاری‌ها پس از حادثه بزرگ نشت نفت در آب‌های ساحلی کالیفرنیا

هشدار توقف حفاری‌ها پس از حادثه بزرگ نشت نفت در آب‌های ساحلی کالیفرنیا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

هشدار وقوع فاجعه زیست محیطی بدلیل نشت نفت

مرجع پلیمر در بازار ایران: در پی وقوع حادثه بزرگ نشت نفت در آب‌های ساحلی کالیفرنیا و هشدار وقوع فاجعه زیست محیطی، مقامات محلی خواستار توقف حفاری‌ها در این منطقه شدند.

تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان و پرندگانِ

به گزارش ایسنا، دو روز پس از حادثه بزرگ نشت نفت در نزدیکی “اورنج کانتی” که منجر به تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان و پرندگانِ غوطه ور در نفت و همچنین آلودگی تالاب‌ها شد، گروهی از نمایندگان و سناتورهای ایالت کالیفرنیای آمریکا روز گذشته خواستار توقف حفاری‌های نفتی در آب‌های ساحلی این منطقه شدند.

روز گذشته مقام ها و نهادهای مسئول در این ایالت هم زمان با ادامه تلاش ها برای محدود کردن خسارت های ناشی از نشت گسترده و بی سابقه نفت از یک خط لوله آسیب دیده دریایی، نسبت به فاجعه بزرگ زیست محیطی در این منطقه هشدار داده‌اند.

به گفته مقام های کالیفرنیا، در این حادثه نزدیک به ۱۲۶ هزار گالن نفت سنگین از جمعه شب یا بامداد شنبه از خط لوله متصل به سکوی فراساحلی ۴۰ ساله موسوم به “Elly” در هشت مایلی سواحل اورنج کانتی به دریا نشت کرده است.

ایجاد لکه ای در اقیانوس

به گزارش شینهوا، این آلودگی تعداد زیادی از ماهی ها و پرندگان را از بین برده و تالاب هایی را که بسیاری از پرندگان در آن زندگی می کنند با خطر جدی آلودگی زیست محیطی روبرو کرده است.

جان فلمینگ، دانشمند ارشد یک مرکز غیر انتفاعی تنوع زیستی مستقر در ایالات متحده که روز یکشنبه از سواحل جنوبی کالیفرنیا و تحت تأثیر نشت نفت شدید دیدن کرده بود، می‌گوید که بویی شبیه پمپ بنزین در آنجا به مشام می رسد.

به گزارش سی بی سی نیوز، همچنین “کیم کار” شهردار هانتینگتون بیچ می‌گوید: این نشت نفت لکه ای در اقیانوس ایجاد کرده که مساحتی در حدود ۲۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این لکه، هانتینگتون بیچ شهری در ۶۵ کیلومتری جنوب لس آنجلس و همچنین نیوپورت بیچ در همسایگی آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

کار در یک کنفرانس خبری گفت: ما در بحبوحه یک فاجعه زیست محیطی بالقوه هستیم. تالاب های ما در حال تخریب هستند و بخش هایی از خط ساحلی ما در حال حاضر پوشیده از نفت هستند.

به گفته کار، نشت نفت می تواند به این معنی باشد که این سواحل ممکن است برای هفته ها یا حتی ماه ها بسته شوند.

 

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است