خانه خبر ساخت نخستین پارک بازیافتی دانمارک از زباله‌های پزشکی

ساخت نخستین پارک بازیافتی دانمارک از زباله‌های پزشکی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: شهرداری راندرز دانمارک از اولین زمین بازی ساخته شده از زباله‌های پلاستیکی رونمایی کرد نکته جالب این پارک بازیافتی استفاده از تجهیزات پزشکی مانند بطری‌های خالی سرم و آب مقطر و لوله های بیهوشی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از دو سال گذشته تاکنون، کارکنان بهداشتی بیمارستان منطقه‌ای راندرز، بیمارستان دانشگاه آرهوس و بیمارستان منطقه‌ای هورسنس زباله‌های پلاستیکی را از تجهیزات پزشکی جدا کرده و آن‌ها را طبقه بندی کرده‌اند. در واقع آن‌ها ۳۰۰ کیلوگرم زباله پلاستیکی شامل بطری‌های خالی سرم و آب مقطر و لوله‌های بیهوشی جمع‌آوری کردند. در حال حاضر، این زباله‌های پلاستیکی به تجهیزات سرگرمی برای یک زمین بازی جدید و پایدار واقع در بیمارستان منطقه‌ای رندرس تبدیل شده است.

تمرکز بر پایداری در زمین بازیCircular

همانطور که از نامش پیداست “زمین بازی Circular” از اصول اقتصادهای دایره‌ای الهام گرفته است به عبارت دیگر پروژه زمین بازی بازیافتی بر این ایده استوار است که به مواد اجازه یک دوره حیات چرخشی بدهید تا بتوان آن‌ها را به جای دور انداختن به چیزی جدید تبدیل کرد.

به همین دلیل، سازندگان زمین بازی به جای مواد جدید از زباله‌های پلاستیکی حاصل از لوازم پزشکی استفاده کرده‌اند در همین راستا نیز، سازندگان از کفش‌های دور ریخته شده برای ایجاد کفپوش زمین بازی استفاده کردند در نتیجه ساخت این زمین بازی، ۵۴ درصد دی اکسید کربن کمتری نسبت به زمان استفاده از پلاستیک‌های دسته اول تولید شده است؛ لازم به ذکر است که همه تجهیزات نصب شده نیز می‌توانند پس از نیاز به تعویض بازیافت شوند.

آن درس کوهنو، رئیس شورای منطقه، در مورد این اقدام خلاقانه گفته است: “استفاده از مواد به جای دور انداختن آنها برای ساخت اقلام دیگر یک استراتژی آینده‌نگرانه است که ما آن را برای پایداری منطقه در نظر گرفته‌ایم. زمین بازی circular نمونه بارز، اقتصاد مدور ضایعات است. چالش زباله یک مشکل اجتماعی است که ما نمی‌توانیم یا نباید به تنهایی حل کنیم.

منبع: ایمنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است