خانه تکنولوژي پوشش نانویی سطح شیشه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا

پوشش نانویی سطح شیشه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Corona Virus

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت مستقر در شیلی موفق به ساخت نانوپوششی شده که روی شیشه قرار می‌گیرد و خواص ضدمیکروبی و همچنین ضدویروس کرونا در شیشه ایجاد می‌کند.

پوشش نانویی ضدمیکروبی

شرکت متریالز اوانزادوز (Materiales Avanzados)، یک پوشش ضدمیکروبی به نام+ Vetro برای شیشه‌های تخت تولید کرده است که به کاهش خطر ویروس‌هایی مانند کووید ۱۹ کمک می‌کند.

+ Vetro توسط دانشمندان در انگلستان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تأثیر آن در برابر ویروس کرونا بررسی شود. فرودگاه ایکوایکو (Iquique) شیلی از این محصول در نمای ساختمان استفاده می‌کند. کریستین آگیلار شرکت متریالز اوانزادوز را در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرد و فناوری پشت + Vetro را توسعه داد.

آگیلار توضیح می‌دهد: «+ Vetro پوششی با فعالیت ضدمیکروبی است که با شیشه ادغام می‌شود. در ابتدا فکر می‌کردیم که این یک پوشش ویژه به‌منظور استفاده در آشپزخانه است، اما با گذشت زمان متوجه شدیم که می‌توان آن را روی هر سطح عمودی یا افقی قرار داد.»

برای حفظ شفافیت شیشه، آقای آگیلار تصمیم گرفت با نانوذرات کار کند و روشی را برای قرار دادن آن‌ها در ساختار شیشه ایجاد کرد که در مرحله ثبت اختراع در شیلی و خارج از این کشور است.

وی توضیح می‌دهد: «ما از شیشه‌های معمولی که در پنجره‌های هر خانه وجود دارد، استفاده می‌کنیم و فیلم ضدمیکروبی یا رنگی اضافه می‌کنیم که با شیشه در دمای بالاتر از ۶۰۰ درجه سانتیگراد جوش بخورد.»

لوئیس دوارت، از مدیران این شرکت، توضیح داد که: «ذره نانو به ساختار شیشه متصل می‌شود بنابراین، حتی اگر شیشه را با عناصر تیز تراش دهید، با گذشت زمان خواص و یکپارچگی آن را حفظ می‌کند.»

آقای آگیلار با تیم‌های تجاری و علمی سفارت انگلیس در سانتیاگو ارتباط برقرار کرد، آن‌ها پروژه‌ای را برای حمایت از صدور گواهینامه نوآوری و تسهیل ورود این شرکت به کشور انگلستان تهیه کردند.

این فرآیند صدور گواهینامه، توسط تیمی از محققان یک دانشگاه انگلیسی انجام شده‌ است، یکی از معدود روش‌های اثبات شده در جهان برای ارزیابی کارایی محصولاتی مانند + Vetro در غیرفعال کردن ویروس کرونا است.

ارزیابی اثربخشی محصولات در برابر کرونا

لوئیز دو سوزا، سفیر انگلیس در شیلی، گفت: «ما به‌عنوان یک سفارت سخت تلاش کردیم تا از ابتکاراتی که به ما امکان می‌دهد تخصص انگلیس را با استعدادهای شیلی پیوند دهیم، پشتیبانی کنیم. تیم تجاری و علمی و نوآوری ما برای ایجاد فراخوانی که به شرکت‌های شیلیایی مانند + Vetro اجازه می‌دهد تا اثربخشی محصولات خود را در برابر کرونا در انگلستان ارزیابی کنند، کمک می‌کند تا تنوع اقتصادی و حتی آینده‌ای امن‌تر در برابر همه‌گیری به وجود آید.»

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است