خانه خبر ممنوعیت استفاده از وسایل یکبار مصرف پلاستیکی در اروپا

ممنوعیت استفاده از وسایل یکبار مصرف پلاستیکی در اروپا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic container

مرجع پلیمر در بازار ایران: از روز شنبه در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تولید پلاستیک یکبار مصرف متوقف و از دسترس خارج شد. این امر بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۱۹ تصویب و موعد اجرای آن برای روز سوم جولای ۲۰۲۱ تعیین شده است.

این قانون شامل اقلام یکبار مصرف از جمله قاشق و چنگال و بشقاب پلاستیکی، لیوان پلاستیکی، نی‌نوشیدنی، گوش پاک‌کن و چوب‌های پلاستیکی متصل به بادکنک می‌شود. همچنین قطعاتی که برای نگهداشتن لیوان قهوه و لیوان‌های نوشیدنی که از پلیمرهای مصنوعی تهیه شده‌اند نیز دیگر به بازار عرضه نخواهند شد.

فروشندگانی که با این وسایل سر و کار دارند موظف هستند جایگزین قابل بازیافت برای آنها پیدا کنند. امکان فروش محصولات یکبار مصرف که از قبل در انبارها موجود هستند، وجود دارد. انجمن صنفی فروشندگان ظروف پلاستیکی در آلمان تخمین می‌زند که مقادیر زیادی از این اقلام هنوز در دسترس است که باید به فروش برسند اما رقم دقیقی برای آن اعلام نشده است.

افزون بر این وسایل، ظروف یکبار مصرفی که از مواد پلاستیکی بیولوژیک یا طبیعی هم تهیه شده‌اند ممنوع خواهد بود. این ظروف شامل لیوان‌های کاغذی است که تنها بخش کوچکی از آنها از پلاستیک است یا با پلاستیک پوشانده شده است.

رعایت این مقررات برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجباری است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است