خانه تکنولوژي رونمایی از گرید استراتژیک (KLM100B (L از زنجیره پلی یورتان در پتروشیمی کارون

رونمایی از گرید استراتژیک (KLM100B (L از زنجیره پلی یورتان در پتروشیمی کارون

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Karoon Petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: صبح روز چهارشنبه (29مرداد ماه) از گرید KLM100B(L) در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی یورتان با ظرفیت تولید بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار تن بر اساس تقاضای بازار در پتروشیمی کارون رونمایی شد.

Karoon Petrochemical

بر اساس این گزارش، این محصول برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان دستی و پایین دستی صنعت پلی یورتان کشور تولید می‌شود و ارزش افزوده چندبرابری برای پتروشیمی کارون و بی‌نیازی برای کشور به همراه خواهد داشت. مشخصات بارز آن شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده ، عدم نیاز به انبارش سرد برای مدت طولانی و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی محصول نهایی پلی یورتان است.

علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از گرید KLM100B(L) مقدار حدودی واردات این محصول در سال ۹۸ را ۵ هزار تن عنوان کرد و در مورد ظرفیت تولید گفت: ظرفیت اسمی تولید سالیانه گرید KLM100B(L) سالیانه ۵۴۰۰ تن است و جزو یکی از گریدهای حیاتی برای تولید پیش پلیمرهای مورد مصرف در زیره کفش و فوم سرد قالبی صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون این گرید را استراتژیک عنوان کرد و گفت: پیش از این محصول از کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان و امریکا وارد می شد و ارزبری زیادی برای کشور داشت در حال حاضر این گرید از طریق واکنش کاتالیستی مایع کردن متیل دی فنیل دی ایزوسیانات خالص(Pure MDI) و ایجاد گروههای کربودی‌ایمید در دو نوع کم رنگ گریدKLM100B(L) و پر رنگ KLM100B(H) تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: این محصول در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با استفاده از توان دانشی داخلی عملیاتی شده است. و در تولید مستقیم انواع درزگیرها و الاستومرها از جمله در کاربری تولید فیلتر هوای خودرو، انواع چسب‌ها مانند چسب لمینت مورد مصرف در تولید فیلم‌های چندلایه بسته بندی و چاپ محصولات غذایی و در حوزه محصولات پزشکی برای تولید باند ارتوپدی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

صدیقی زاده چشم انداز آینده پتروشیمی کارون و راهبردهای کلان را تشریح کرد و گفت: در نظر داریم که به انتخاب اول صنعت پلی یورتان در افق ۱۴۰۰ تبدیل شویم . راهبردهای کلان ما نیز شامل تولید سبز، ایمن و پایدار، توسعه بازاریابی و پیشبرد فروش، نوآوری در سبد محصولات و کاهش بهای تمام شده است.

وی در پایان بر ایجاد ارزش افزوده از طریق تحقیق و توسعه تاکید کرد و گفت: با تحقیق و توسعه و برندسازی و بازاریابی، ارزش افزوده بیشتری نسبت تولید برای کشور به همراه دارد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است