خانه تکنولوژي استفاده از آسفالت پلیمری و آسفالت ماستیکی سنگدانه‌ای در خطوط BRT تهران

استفاده از آسفالت پلیمری و آسفالت ماستیکی سنگدانه‌ای در خطوط BRT تهران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
BRT Polymer Asphalt

بحث و تبادل‌نظر در رابطه با بکارگیری فناوری‌های نوین در فرآیند تولید و پخش آسفالت در نخستین نشست کمیته تحقیق و توسعه (R&D) با حضور مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و صاحبنظران، پژوهشگران و کارشناسان حوزه روسازی‌های آسفالتی برگزار شد.

بکارگیری فناوری‌های نوین در فرآیند تولید و پخش آسفالت یکی از راهکارهای مهم افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش طول عمر آسفالت است. همچنین در این نشست تخصصی استفاده از آسفالت پلیمری و آسفالت ماستیکی سنگدانه‌ای (SMA) در خطوط BRT، به کارگیری امولسیون جدید در قیرهای محلول، توسعه کاربرد تراشه آسفالت (RAP) و در نهایت اجرای آسفالت‌های لایه نازک در سطح معابر مورد بررسی قرار گرفت.

BRT Polymer Asphalt

در ادامه این نشست، ضمن طرح این ایده که تولید روکش آسفالت باکیفیت، مستلزم کنترل زنجیره ارزش در مراحل تامین مصالح ورودی، فرآیند تولید، حمل و پخش و حتی مرحله بهره‌برداری (سیستم کنترل بار محوری) است، بر طراحی یک فرآیند تضمین کیفیت، مقدم بر سیستم کنترل کیفیت تاکید شد.

همچنین آزمایشگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از مراجع آزمایش محصول خروجی کارخانجات آسفالت در نظر گرفته شد.

ضرورت تدوین ضوابط و نظام‌نامه‌های مرتبط، دستوالعمل‌های لازم در حوزه تضمین کیفیت، اصلاح فرآیند تولید و پخش کارخانجات آسفالت و تعیین شاخص‌های بازرسی و لزوم آموزش کارشناسان خبره از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کمیته (R&D) آسفالت، نهادی متشکل از متخصصان دانشگاهی، کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، پیمانکاران خبره بخش خصوصی و کارشناسانی از واحدهای مرتبط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است.

منبع: همشهری

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است