خانه خبر نخستین رویداد طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی برگزار می‌شود

نخستین رویداد طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی برگزار می‌شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Print anti fraud

مرجع پلیمر در بازار ایران: دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع از برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع خبر داد.

ابوالفضل میرزاپور اظهار کرد: شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع به‌عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری‌های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور و باهدف بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی حوزه تشخیص سریع در کاربردهای متنوعی همچون تشخیص پزشکی، دامپزشکی، ایمنی و امنیت غذایی، حوزه دارویی، کشاورزی و سلامت دیجیتال اقدام به برگزاری این رویداد نموده است.

Nano Print anti fraud

بومی سازی فناوری نانو حسگرهای زیستی

وی با تأکید به‌ضرورت بومی‌سازی این فناوری در کشور و ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی این رویداد ملی را بستری جهت هدفمندسازی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها علمی و دانش کشور به‌منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگرهای زیستی دانست و افزود علی‌رغم توانمندی‌های دانشی قابل‌توجه کشور در این حوزه متأسفانه بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور در این حوزه از طریق واردات تأمین می‌گردد. درحالی‌که امکان دستیابی به این فناوری‌ها در داخل و با تکیه‌بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.

دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع با تشریح اهداف این رویداد تأکید کرد: راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه که تاکنون پژوهش‌های قابل‌توجهی در این حوزه داشته‌اند بستری برای هم‌افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد کرد.

۲۳ فروردین‌ 98

وی خاطرنشان کرد: مهارت افزایی تخصصی و آموزش‌های فناورانه حوزه کسب‌وکار و همچنین آگاهی از آخرین تحولات علمی در این حوزه از دیگر اهداف و برنامه‌های این رویداد خواهد بود. بر اساس فرآیند این رویداد ملی اساتید، دانشجویان، صاحب‌نظران و خبرگان علمی که در این حوزه فعالیت کرده و طی تحقیقات و پژوهش‌های خود به نمونه‌های آزمایشگاهی دست یافتند می‌توانند طرح‌ها خود را تا تاریخ ۲۳ فروردین‌ ۹۸ از طریق سایت شبکه پیشران به آدرس fast-diagnostic.ir به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

میرزاپور  در پایان خاطر نشان کرد: طرح‌های دریافت شده برتر پس از ارزیابی علمی و تخصصی و هم‌چنین بررسی قابلیت‌های نوآورانه ضمن بهره‌مندی از جوایز نقدی و حمایت‌های معنوی شبکه می‌توانند طرح‌های خود را در روز رویداد که در خردادماه سال ۹۸ برگزار می‌گردد و در حضور سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه دهند. لازم به توجه است که طرح‌های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت‌های تجاری‌سازی شبکه بهره‌مند می‌شوند.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است