خانه علمی پژوهشی توسعه فیلم پلی استری در صنعت بسته‌بندی دارویی

توسعه فیلم پلی استری در صنعت بسته‌بندی دارویی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: فیلم‌های پلی وینیل کلراید مرسوم (PVC) و پلی آمید از دو سو جهت یافته (BOPA) به طور گسترده در صنعت بسته بندی سرد دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال یک  بسته‌بندی آلمینیوم-آلمینیوم معمولا از سه لایه (یک لایه‌ی 25 میکرونی BOPA، یک لایه فویل آلمینیومی نرم 60 میکرونی و یک لایه‌ی 60 میکرونی از PVC) تشکیل شده است.

بسته بندی‌های دارویی مرسوم هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند کلر آزاد می‌کنند که این مساله برای محیط زیست بسیار مضر می‌باشد. همچنین PVC شامل نرم کننده‌های فتالاتی می‌باشد که باعث آسیب رساندن به کبد، کلیه‌ها و شش‌ها می‌گردد. از طرف دیگر BOPA دارای جذب رطوبت بسیار بالایی است که فرآیند پذیری و توانایی تشکیل فیلم را مشکل می‌سازد.

تیم تحقیقاتی شرکت Uflex طی پژوهش‌های دو ساله موفق به توسعه فیلم پلی استری خاصی شده‌اند که مشکلات مربوط به PVC و BOPA را حل می‌کنند. این فیلم قادر است جایگزین لایه‌ی بالایی و پایینی بسته‌بندی‌های آلمینیومی شود و شامل سه لایه (فیلم 36 میکرونی پلی استر، فیلم 50 میکرونی فویل آلمینیوم نرم و فیلم 36 میکرونی پلی استر) خواهد بود.

پلی استر موادی شبه کریستالی با خواص سدکنندگی عالی، شفافیت، قابلیت چاپ پذیری و دارای سختی مناسب می‌باشد. تشکیل فیلم و جهت یافتگی آن امکان ایجاد شبکه‌های نازک با خواص عالی برای بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر را فراهم می‌کند.

منبع: uflexltd

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است