خانه اقتصادی نخستین مجتمع تبدیل زغال سنگ به اتانول در چین راه اندازی شد

نخستین مجتمع تبدیل زغال سنگ به اتانول در چین راه اندازی شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Ethanol plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: براساس بیانیه آکادمی علوم چین، این کشور موفق شد به تازگی نخستین مجتمع دموپلنت تبدیل زغال سنگ به اتانول جهان را در استان شاآنشی واقع در مرکز چین راه اندازی کند.

فناوری مورد استفاده در این فرآیند به طور مشترک توسط آکادمی علوم چین، انستیتوی شیمی- فیزیک دالیان واقع در استان لیائونینگ و شاآنشی یانچانگ پترولیوم (Shaanxi Yanchang Petroleum) توسعه یافته است.

بر اساس این گزارش، فناوری به کارگرفته شده از گاز سنتز (syngas) بر پایه زغال سنگ (coal-based) به عنوان خوراک و یک کاتالیست فلزی نسبتا ارزان برای تولید اتانول بدون آب (anhydrous ethanol) استفاده می کند.

ظرفیت

لیئو ژانگمین، معاون رئیس انستیتوی دالیان، عنوان کرد: این مجتمع قادر به تولید بیش از 100 هزار تن اتانول در سال است. چین سالانه هفت میلیون تن اتانول تولید می کند؛ با این حال مقدار یادشده تامین کننده نیاز فزاینده صنعت و انرژی این کشور نیست.

وی افزود: چین برنامه دارد تا سال 2020 مجتمعی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال احداث کند. بسیاری از کشورها این محصول را از نیشکر یا ذرت تولید می کنند؛ اما این راهکار برای چین که با مشکلات عدیده ای نظیر جمعیت زیاد و کمبود زمین های قابل کشت روبروست؛ کارآمد به نظر نمی رسد.

ژانگمین ادامه داد: بهره گیری از منابع غنی زغال سنگ چین برای تولید اتانول امنیت این کشور را در حوزه انرژی و غذا تضمین می کند.

منبع: نیپنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است