خانه خبراخبار اقتصادی معاملات گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام

معاملات گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بورس انرژی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از  خبرگزاری میزان، کل معاملات صورت گرفته برروی کالاها و عرضه‌های مازاد بازار فیزیکی بورس انرژی معادل 36 هزار و 920 تن به ارزشی بیش از 322 میلیارد ریال بود.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله 260 هزار بشکه محموله دریایی نفت‌گاز(گازوئیل) پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل و همچنین در رینگ داخلی معاملات گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام شاره کرد.

دومین معامله نفت‌گاز (گازوئیل) پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی صورت گرفت، که طی آن 260 هزار بشکه گازوئیل به ارزش 307 میلیارد و 925 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است این دومین محموله دریایی معامله شده نفت‌گاز (گازوئیل) در بورس انرژی ایران است که کارگزاری آتی ساز بازار به عنوان کارگزار فروشنده در این مهم ایفای نقش کرد.

لازم به ذکر است، حجم مناسب عرضه این کالا در بورس انرژی و تقاضای رو به رشد این محصول، و همچنین بهبود روابط بین‌الملل ایران و به تبع آن گسترده‌تر شدن بازار نفت‌گاز برای صادرکنندگان، نوید این را می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد معاملاتی با حجم بالا و بازاری پویا برای رینگ بین‌الملل بورس انرژی باشیم.

بورس انرژی

معاملات گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام

در روز پایانی هفته در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 550 قرارداد معادل 13200 مگاوات ساعت به ارزش 4 میلیارد و 356 میلیون ریال معامله شد. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 14 اسفند 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 18 بهمن 94، 19 بهمن 94 و 20 بهمن 94 متوقف شدند.

همچنین طی این جلسه معاملاتی در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال 111 قرارداد با ارزشی قریب به یک میلیارد و 146 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 327 میلیارد ریال بالغ گردید.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی آتی (شنبه 17 بهمن ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و 404 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و بنزول واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد که عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز آتی بورس انرژی را تشکیل می‌دهند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است