خانه خبراخبار اقتصادی قیمت پلی اتیلن چینی متاثر از صنایع بالادستی

قیمت پلی اتیلن چینی متاثر از صنایع بالادستی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار نزولی

مرجع پلیمر در بازار ایران:پس از کاهش چشمگیر قیمت های نفت خام و نفتا، قیمت های پلی اتیلن در بازار داخلی چین شاهد روند نزولی بود. یکی از توزیع کنندگان که پلی اتیلن چین (ex-warehouse) را به این شرح پیشنهاد داده است: ۸۷۰۰ یوآن در هر تن شامل مالیات بر ارزش افزوده (۱۱۲۹ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و ۸۹۰۰ یوآن در هر تن (۱۱۵۵ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم.

این توزیع کننده اظهار کرده است: «شرکت های Sinopec و CNPC با توجه به سقوط قیمت های نفت خام به همراه کاهش ارزش سهام در بازار بورس چین، قیمت های خود در بازار داخلی را ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآن (۱۵ تا ۳۰ دلار) در هر تن کاهش داده اند. معاملات در این بازار محدود است و با توجه به اینکه معامله کنندگان پیش از تعطیلات سال نوی چین شروع به جمع بندیِ کسب و کار خود هستند، احتمال می رود تقاضا در هفته های آتی کمرنگ شود.»

 توزیع کنندۀ دیگری اضافه کرده است: «سقوط اخیر قیمت های نفت خام موجب شده بسیاری از خریداران به حاشیه بروند و جو بازار کاهشی شود.» در بازار واردات چین به صورت (CFR) قیمت ها در هفته های گذشته بطور عمده بدون تغییر و به این شرح بوده اند: ۱۱۳۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم؛ ۱۰۵۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و ۱۰۶۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم. یکی از توزیع کنندگان گزارش داده که برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم از منابع خاورمیانه ای (CFR) به ترتیب قیمت های ۱۰۶۰ دلار در هر تن و ۱۰۸۰ دلار در هر تن را دریافت کرده اند. این خریدار اظهار کرده است: «در حال حاضر انبارهای ما به میزان کافی پر هستند و ما عجله ای برای خرید نداریم. قیمت ها غالبا در این هفته ثابت بوده اند اما با توجه به اینکه سال نوی چین نزدیک است، فروشندگان تمایل بیشتری به مذاکره بر سر قیمت ها خواهند داشت.»

با توجه به سقوط قیمت های صنایع بالادستی قیمت های پلی اتیلن در هفته های آتی با فشار برای کاهش رو برو خواهد بود. در نیمه دوم این هفته، کاهش قیمت های انرژی موجب پایین رفتن قیمت های اتیلن در بازار نقدی شد، در حالی که قیمت های اتیلن برای چندین مدت در برابر روند نزولی طبیعی مقاومت کرده بود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است