ساخت عینک سبک وزن از مواد پلیمری

شرکت Mentor Optical Limited (تولید کننده عینک در هنگ کنگ) موفق به توسعه برند مدل جدید خود با نام Plastel با استفاده از پلاستیکی با کارایی بالا با نام تجاری VESTAKEEP® PEEK ساخت شرکت Evonik Industries شده است.

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، عینک جدید ساخته شده از پلی اتر اتر کتون، سبک وزن و دارای قاب نوری محکم می‌باشد. عینک جدید 9 گرم وزن داشته (در حالی که فریم‌های سنتی وزنی برابر با 23 گرم را دارا هستند) و راحتی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. ارتفاع قاب عینک 1.6mm  و ضخامت آن 0.9mm می‌باشد.

این قاب عینک فوق‌العاده قوی می‌باشد و می‌تواند آزمون‌ خمش را بدون شکستگی تحمل کند و مناسب برای فعالیت‌های ورزشی است. لنزهای طبی به راحتی بر روی این قاب نصب می‌شوند و از ایجاد هرگونه فشاری روی شیشه جلوگیری می‌نماید.

VESTAKEEP® PEEK پلیمری ترموپلاستیک با کارایی بالا است. به دلیل مقاومت عالی آن در برابر ترک خوردگی برای قالب‌گیری قطعات بسیار نازک مناسب می‌باشد. همچنین این پلیمر بر اثر مقاومت شیمایی بالا و پایداری حرارتی دارای زیست سازگاری و پایداری عالی زیستی می‌باشد.

 

Related posts

اصلاحات مواد نساجی با سیلان‌های کاربردی، نرم‌کننده‌های سیلیکونی مایع و لاستیک‌های سیلیکونی – مطالعه مروری

الاستومر سیلیکونی عاملدار از طریق محلول قلیایی برای پوشش کوپلیمر

به یاد استاد ارجمند زندیاد پروفسور علی اصغر کتباب