عرضه 100 هزار تن محصولات پلاستیکی حاصل از بازیافت در اروپا تا سال 2025

مرجع پلیمر در بازار ایران: کیت جرتی، رئیس شاخه پایایی و حمایت (sustainability and advocacy) شرکت پتروشیمی داو انرژی (Dow Energy) روز جمعه 17 اسنفد ماه اعلام کرد: داو در نظر دارد تا سال 2025 میلادی 100 هزار تن محصولات پلاستیکی حاصل از بازیافت را به مشتریان خود در سراسر قاره سبز عرضه کند.

جرتی می گوید: هدف گذاری یادشده تا حدودی چالش برانگیز به نظر می رسد. چرا که دستیابی به آن نیازمند توسعه بیشتر فناوری های بازیافت مکانیکی و شیمیایی و همچنین توسعه بازارهای نهایی دارای ارزش افزوده است.

شرکت داو همچنین تاکید کرد که نیاز است برای طراحی و استفاده از بسته بندی های پایاتر (sustainable packaging)، کارهایی در طول زنجیره ارزش صورت گیرد. در همین راستا این شرکت طرح نوآورانه ای موسوم به پک­استودیو (PackStudio) را برای کمک به مشارکت کانورترها، عرضه کنندگان، تولیدکنندگان قطعات، صاحبان برند و خرده فروشان، برای دستیابی به بیشینه ارزش افزوده برای بازیافت و بازار نهایی محصولات آغاز کرده است.

رئیس شاخه پایایی و حمایت داود تاکید کرد: این ابتکار، شکل رایج بسته بندی های پلاستیکی در اروپا را تغییر می دهد.

گروه بزرگی از تولیدکنندگان صنایع شیمایی، صاحبان برند، سوپرمارکت ها و دیگر اعضای صنایع در سال گذشته میلادی متعهد شدند که به میزان بیشتری به سوی اقتصاد گردشی (circular economy) در قاره سبز حرکت کنند.

منبع: نیپنا

Related posts

آمار معاملات گروه پلیمری بورس کالا در هفته منتهی به 14 اردیبهشت 1403

اصلاح غنی از فلوئور جداکننده‌های باتری‌های لیتیوم-یون خود خاموش شونده

جداکننده پلی اتیلن چند لایه با خواص حرارتی بهبود یافته برای استفاده در باتری های لیتیوم یون ایمن