توقف سریع خونریزی  با پانسمان پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Axio Biosolutions Pvt Ltd موفق به تولید پانسمان زخم ساخته شده از 100% کیتوسان، پلیمر طبیعی که در حلزون صدف دار یافت می‌شود، شده است که باعث توقف خونریزی در عرض چند دقیقه می‌گردد.

این محصولات در بخش‌های اورژانس (کنترل خونریزی اضطراری، توقف خونریزی)، نظامی (اسفنج کیتوسان برای لخته شدن سریع)، عروق (پانسمان هموفیلی عروقی برای تداخلات قلب و عروق / رادیولوژی) و دندانپزشکی (پانسمان دندان – توقف خونریزی دهان، محافظت از زخم) کاربرد دارد.

ساختار پانسمان پلیمری

این محصول شبه اسفنجی هنگامی که در تماس با خون قرار می‌گیرد، یک لایه چسبنده بر روی رگ‌های خونی ایجاد می‌کند. هر دو سمت این چسب مشابه ساخته شده بنابراین تفاوتی در نوع قرارگیری آن وجود ندارد و یا دستورالعمل خاصی برای استفاده از آن نیاز نیست و فقط باید آن را از بسته بندی خارج گردد و آن را روی زخم قرار دهید.

خون دارای بار منفی و محصول مورد نظر دارای بار مثبت بوده بنابراین قادر به تشکیل یک درزگیر چسبنده قوی می‌باشد. این محصول در اندازه‌های مختلف- 5x5cm, 5x8cm, and 8x8cm- موجود می‌باشد و می‌تواند به مدت 48 ساعت بر روی زخم باقی بماند. پانسمان را می توان به راحتی با استفاده از آب شور، بدون هیچ آثاری جدا نمود.

منبع: plastemart

Related posts

تلاش واقعی چین برای مقابله با آلودگی پلاستیکی

ذخیره‌سازی آب کشاورزی با عایق‌های نانو

ورود نسل جدید سنسورهای پایش شرایط محیطی به صنایع دارویی و غذایی