دیدگاه مثبت تولید کنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به ایران

مرجع پلیمر در بازار ایران: عصر روز شنبه اول مهر ماه 1396 کنفرانس خبری نمایندگان انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک المان VDMA در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد

در این کنفرانس خبری آقای Thorsten Kuhmann  نماینده VDMA (مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان)، توضیحات کاملی در خصوص وضعیت صادرات ماشین آلات آلمانی این حوزه پیش از تحریم ها، پس از آن و دوره پسا برجام داشتند. بر اساس این گزارش، قبل از تحریم ها به صورت میانگین سهم آلمان از هر 3 ماشین ورودی اين حوزه یکی بود در حالیکه در حال حاضر از هر سه ماشین ورودی 2 دستگاه آن سهم چین و یک دستگاه آن از تولید کنندگان اروپایی از جمله آلمان می باشد.

این جهت گیری بازار البته جهانی نبوده و آلمان همچنان سهم 30% ماشین الات این حوزه در دنیا را در کنترل خود دارد.

ایشان افزود: در نیمه نخست سال 2017 شرکت های آلمانی، به میزان 22 میلیون و 900 هزار یورو ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک را به ایران صادر کردند در حالیکه این رقم در 6 ماهه نخست سال میلادی گذشته که همزمان با کاهش تحریم ها علیه ایران بود، کل این مبلغ 9 میلیون و 300 هزار یورو بود.

بر اساس این گزارش رشد 2.5 برابری صادرات آلمان در این بخش، چشم انداز آتی این روند را روشنتر و عزم دو طرف را در حل مشکلات و تسهیلات مالی ناکافی را، نشان می دهد.

کوهمان در ادامه توضیحات خود به حضور پررنگ سازندگان آلمانی در ایران پلاست یازدهم و دیدگاه مثبت این گروه به آن اشاره داشت و گفت: 46 شرکت آلمانی در فضایی بالغ بر 730 متر مربع در ایران پلاست یازدهم حضور فعال دارند.

نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی در دستور کار

در ادامه این کنفرانس خبری خانم Ina Vettkotter معرفی مختصری در خصوص نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی و برنامه ریزی صنعت آلمان و همچنین VDMA برای آن داشتند. در نسل چهارم صنعت توجه بیشتر به یکپارچگی، هوشمند سازی و استاندارد شدن اینترفیس های دیجیتال تمرکز شده است و رویکرد اصلی آن پوشش اقتصاد چرخشی که همان کارآمدی حاصل از کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات و هزینه های نگهداری و تعمییرات و … است.

 

 

استقبال از ایده همکاری های آموزشی

آقای کوهمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پلیم‌پارت، در پاسخ به این سوال که آیا انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان نگاهی به ارتقای سطح دانشی فعالین این حوزه نیز دارد، گفت: ارتقاء سطح ارتباطی با تکیه بر آموزش می تواند بسیار مفید باشد و تفاوت تکنولوزی آلمان با این روش در دیدگاه مصرف کنندگان تکنولوژی، وضوح بیشتری می یابد. ایشان ضمن اشاره به نظام آموزشی آلمان و تاکید موجود بر آموزش‌های عملی در کنار آموزش های تئوری، اعلام کردند که پیشنهادات آموزشی با نگاه ویژه توسط اين انجمن پیگیری خواهد شد.

 

Related posts

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری

برگزاری مراسم اعطای نخستین جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش در دانشگاه فردوسی مشهد

9th International Conference on New Trends in Chemistry