حضور در صنعت پتروشیمی ایران باید همراه با انتقال دانش و فناوری های روز جهان باشد

مرجع پلیمر در بازار ایران: عباس شعری مقدم درگفتگو با خبرنگارنیپنا، اظهارکرد: اجرای طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی با سرمایه های داخلی با توجه به گستردگی آنها امکان پذیر نیست و باید از منابع مالی خارجی برای تکمیل طرح های نیمه تمام و یا درحال ساخت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی دردولت یازدهم روند خوبی داشته است، تاکید کرد: تداوم توسعه این صنعت نیازمند ایحاد تعامل با سایر کشورها وحل موانع بانکی است و مادامی که این مسایل حل نشود نمی توان انتظار بیشتری داشت.

وی با تاکید براینکه درایران برای سرمایه گذاران امنیت وجود دارد افزود: باید زمینه را برای حضورسرمایه گذاران خارجی تسهیل کرد تا پتروشیمی بتواند مسیر توسعه خود را با شتاب بیشتری طی کند.

آينده صنعت پتروشیمی در  گرو سرمایه گذاری و توسعه متوازن

مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی تصریح کرد: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش همسو با جذب سرمایه گذاری های جدید، پتروشیمی ایران را به صنعتی سود آور و ارزش آفرین تبدیل می کند.

شعری مقدم با بیان اینکه شرکت های بزرگ فعال در صنعت پتروشیمی و سرمایه گذاران خود را آماده ورود به طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران می کنند، گفت: ظرفیت های بسیاری برای همکاری با کشورهای توسعه یافته در صنعت پتروشیمی وجود دارد و به آنها اعلام شده است که هرگونه حضور در صنعت پتروشیمی ایران افزون بر سرمایه گذاری باید همراه با انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان باشد.

Related posts

صنایعی که خود را آماده عبور از بحران کرونا می‌کنند

پیشبینی تولید ۲۲ محصول جدید پتروشیمی با اجرای طرح‌های پیشران

افزایش تولید پلی‌اتلین روسیه در 4 ماه نخست 2021