توسعه و بازسازی واحدهای تولیدی لاستیک در اولویت تسهیلات صندوق توسعه ملی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا ، حسین ابویی مهریزی روز پنجشنبه در مراسم پایانی سیزدهمین نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر با تبریک روز مهندس و تشریح سند راهبردی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در این سند رشته های زیادی دیده شده که در ویرایش اول آن صنعت تایر و تیوب افزوده شده و به امضای خیلی از افراد حاضر در این همایش رسیده است.


وی افزود: امیدواریم با اجرای این سند که 9 برنامه راهبردی برای آن در نظر گرفته شده به سهم 3درصدی تولید دنیا و رتبه اول منطقه در افق 1404 برسیم .
معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت اضافه کرد: ارتقای توان بهره وری و تولید ، اعتلای نام تجاری ایران در بازارهای جهانی و هدف صادرات ، ارتقای ثبت استاندارد لاستیک و تایر، بازسازی و نوسازی و توسعه واحدهای موجود ، توسعه فعالیت های کاربردی این صنعت ، توسعه همکاری های لاستیک سازان و خودروسازان بخشی از برنامه های راهبردی این سند بشمار می رود .
ابویی مهریزی برنامه دیگر را تولید با برندهای معتبر جهانی عنوان کرد و گفت: برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات نیاز به همکاری با شرکت های معتبر جهانی و استفاده ار برند آن ها داریم چون هم اکنون 38 درصد تولید این بخش مربوط به 2 یا سه شرکت خارجی است.
وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه این صنعت تصریح کرد: از میان 10 کشور جهان که بیشترین سرمایه گذاری خارجی را دارند پنج کشور در سرمایه فرصتی و سرمایه پذیری یکی هستند در حالی که سهم ایران بسیار اندک بوده و باید درصدد ایجاد زیرساخت های آن باشیم.
این مسئول مورد آخر برنامه راهبری را توجه به سرمایه گذاری با توجه به مسائل زیست محیطی اعلام کرد و افزود: الزاماتی برای اجرای این برنامه های راهبردی وجود دارد که توسعه صنایع لاستیک برای رسیدن به ظرفیت 700 هزار تن و بهبود فضای کسب و کار و دخالت نکردن دولت در قیمت گذاری این صنعت بخشی از آنهاست.
وی بهبود فضای تعامل تجارت خارجی با دنیا را الزام دیگر دانست و ادامه داد: باید این موضوع را با محوریت حفظ قدرت و ارزش های کشور و بر پایه نتیجه برد – برد دنبال کرده و با کشورهای جهان تجارت داشته باشیم.
ابویی مهریزی ادامه داد: اجرای دقیق الزام های تعرفه ای و فنی برای واردات ، تخصیص مشوق های وارداتی و تخصیص تسهیلات بانکی مناسب برای نوسازی واحدهای قبلی و توسعه واحدهای جدید تایر و تیوب از دیگر الزامات اجرای برنامه های راهبردی این صنعت است.
وی از استفاده از یوزانس 3 ساله برای ماشین آلات با حمایت وزارت صنعت و بانک مرکزی نیز خبر داد و گفت: همچنین بعد از قانون رفع موانع تولید مقرر شده هر فردی که در واحد تولید سرمایه گذاری کرده و پول خود را تا 3 سال برندارد می تواند بر مبنای نرخ عقود مشارکتی ، بهره معاف از مالیات بگیرد و بهره دهنده نیز مشمول مالیات نیست.
ابویی مهریز معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت که برای شرکت در سیزدهمین لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در این استان حضور یافته از 2 واحد شرکت هواپیماسازی و شرکت شاهیت ماشین این استان نیز بازدید کرد.
سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران با محور آمیزه‌کاری،‌ ارتقای تکنولوژی، اقتصادی مقاومتی و صادرات به میزبانی استان یزد در سه روز برگزار شد که از میان 263 مقاله تخصصی 30 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه شد.
در این همایش 50 شرکت داخلی و خارجی آخرین محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کردند.
تولید کنندگان صنعت لاستیک ایران و دیگر کشورهای فعال در این حوزه آخرین محصولات خود را در نمایشگاهی با مساحت 2 هزار مترمربع در قالب 57 غرفه در 2حوزه تولید و مواد اولیه لاستیک به نمایش گذاشتند.

Related posts

صنایعی که خود را آماده عبور از بحران کرونا می‌کنند

پیشبینی تولید ۲۲ محصول جدید پتروشیمی با اجرای طرح‌های پیشران

افزایش تولید پلی‌اتلین روسیه در 4 ماه نخست 2021