قطب سوم پتروشیمی کشور در چابهار

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور معرفی می شود که مزایای آن بیشتر از عسلویه خواهد بود.

ابویی صبح امروز در نشستی مشترک با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دستور مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران جدی است که به لحاظ مطالعات اقتصادی و علمی دروازه توسعه کشور از منطقه این سواحل است.

وی با اشاره به اینکه آینده توسعه کشور نیاز به آب دارد عنوان کرد: ایران کشور کم آبی است و برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های صنعتی نیاز به آب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سالیانه  100میلیارد متر مکعب در سال مصرف آی کشور است که تنها دو درصد آن در بخش صنعت استفاده می شود.

ابویی خاطرنشان کرد: توسعه فراساحلی باید از ساحل نشات بگیرد که متاسفانه از بهره برداری سواحل در حال حاضر کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان آینده درخشانی دارد تصریح کرد: از توان مردم بومی و دانشگاه ها باید در بحث پیشرفت این پروژه ها استفاده کرد.

ابویی افزود: از چابهار تا خراسان جنوبی به عرض 20 کیلومتر اکتشافات معدنی انجام شده که خوشبختانه برای استان دستاوردهای زیادی به همراه داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: پروژه 50هزار تن لاستیک نیز در سیستان وبلوچستان به صورت جدی در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

Related posts

صنایعی که خود را آماده عبور از بحران کرونا می‌کنند

پیشبینی تولید ۲۲ محصول جدید پتروشیمی با اجرای طرح‌های پیشران

افزایش تولید پلی‌اتلین روسیه در 4 ماه نخست 2021