13 گزارش کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی

مرجع پلیمر در بازار ایران: 13 گزارش کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی ، در قالب یک مجموعه ی 200 صفحه ای منتشر شد. موضوعات برخی از گزارش هایی که در این مجموعه منتشر شده‌اند، عبارتند از: منسوجات دیرسوز، منسوجات ضد میکروب، منسوجات خودتمیزشونده، کاربردهای فناوری نانو در منسوجات ورزشی و کاربردهای فناوری نانو در رنگرزی منسوجات. معرفی شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه تولید منسوجات نانوفناورانه از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در این مجموعه گزارش به آنها پرداخته شده است.

استفاده از فناوری نانو در صنایع نساجی می‌تواند باعث افزایش کارایی منسوجات، ایجاد خواص جدید در آنها، کاهش هزینه‌های تولید یا تغییر فرآیندها و توسعه کاربردهای منسوجات در حوزه‌های دیگر شود. ایجاد پوشش‌های نانوساختار بر روی منسوجات به‌منظور ایجاد خواص جدید در آنها، استفاده از نانوذرات در ساختار منسوجات و الیاف با قابلیت ایجاد خواص مهم همچون ضدباکتری، ضدبو، دیرسوزی، ضدآب و لکه‌گریز از جمله این موارد است.

بر همین اساس مهم‌ترین کاربردهای فناوری نانو در صنعت نساجی برای استفاده صنعتگران و مدیران شرکت‌ها در ۱۳ عنوان گزارش تنظیم شده‌اند. این گزارش‌ها به تازگی در مجموعه‌ای ۲۰۰ صفحه‌ای گردآوری شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

Related posts

آمار معاملات گروه پلیمری بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت 1403

آمار معاملات گروه پلیمری بورس کالا در هفته منتهی به 31 اسفند 1403

آمار معاملات گروه پلیمری بورس کالا در هفته منتهی به 11 اسفند 1402