لاستیک سیلیکون مایع رسانای جریان الکتریسیته برای صنعت کابل

شرکت WACKER از دیسپرسیون لاستیک سیلیکون مایع رسانای جریان برق با نام تجاری POWERSIL® 403 در نمایشگاه K 2016 رونمایی کرد.

این محصول برای ساخت فیلم رسانای بیرونی بر روی کابل‌های توزیعی و انتقالی توسعه پیدا کرده است. این پوشش رسانا دارای الاستیسیته بالا، خواص مکانیکی خوب و مقاوم در برابر سایش می‌باشد، همچنین حاوی هیچ گونه ترکیبات آروماتیکی نظیر تولوئن نمی‌باشد.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در صنعت اتصالات و رابط‌های کابل‌ها معمولا با مواد رسانای جریان الکتریسته پوشش داده می‌شوند. هدف از استفاده از این فیلم‌های رسانا به حداقل رساندن بار الکتریکی بر روی لایه عایق و اطمینان حاصل کردن از فعالیت ایمن طولانی مدت اتصالات می باشد. مواد رسانا به عنوان یک مایع پراکنشی در لایه نازک به کار می‌روند، سپس پخت گردیده و تشکیل مواد جامد را می‌دهد.

این محصول دارای فرمولاسیون دو جزئی می‌باشد که به خوبی به بستر سیلیکونی عایق می‌چسبد و تشکیل یک فیلم انعطاف پذیر را می‌دهد. ازدیاد طول تا نقطه پارگی 650 درصد از مشخصات این فرمولاسیون می‌باشد و همچنین استحکام در برابر پارگی آن نیز 20 نیوتن بر میلیمتر اندازه گیری شده است. این بدان معنی است که فیلم رسانای ساخته شده از POWERSIL® 403 می‌تواند حداکثر کشیدگی را بدون ترک خوردگی تحمل کند.

ذرات کوچک کربن سیاه باعث رسانا کردن فیلم  POWERSIL® 403 شده است. در حین فرآیند پخت این ذرات با الاستومر سیلیکونی مخلوط شده تا لایه‌ای رسانا و مقاوم به سایش از کربن سیاه را تشکیل دهد. این لایه تحت تنش های مکانیکی که ممکن است حین بسته بندی، حمل و نقل و اتصال ایجاد شود دچار هیچ گونه تغییری نخواهد شد.

این محصول به دلیل ویسکوزیته پایین به راحتی می‌تواند از طریق اسپری، غوطه وری و برس اعمال شود. به دلیل خواص الکتریکی آن به عنوان پوشش‌های آنتی استاتیک برای منسوجات مناسب می‌باشد.

 

Related posts

ترکیب چسب ذوب داغ واکنشی و استفاده از آن

اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی