توسعه رنگدانه‌های جدید برای رنگ آمیزی پلیمرهای نیمه بلورین و آمورف

شرکت LANXESS در نمایشگاه K 2016 از رنگدانه‌های آلی خود با نام تجاری Macrolex Gran برای رنگ آمیزی پلاستیک‌های نیمه بلورین و آمورف رونمایی کرد. این رنگدانه‌ها به صورت میکرو دانه هستند و در مقایسه با دانه‌های متراکم و پودری دارای پراکندگی و خواص فرایندی عالی و ایمنی بالای کاربری می‌باشد. در ادامه با مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) همراه باشید.

میکرودانه‌های Macrolex از کره‌های توخالی با قطر 0.3 میلی متر تشکیل شده است که به راحتی خرد شده و به طور کامل در داخل پلاستیک توزیع می‌شود. خواص سیالی خوب این محصول باعث جلوگیری از تجمع در فرآیند اختلاط می‌شود.

به علاوه، این محصول سهم مهمی در امنیت حرفه‌ای و حفاظت زیست محیطی دارد. گرد و غبار به وجود آمده در پردازش دانه‌های Macrolex Gran بسیار کمتر از نوع پودری می‌باشد. بنابراین، خطرات ناشی از انفجار این ذرات معلق و هزینه‌های فرآیند تمیزکاری آن‌ها کاهش خواهد یافت.

Macrolex Gran به دلیل خواص پراگندگی خوب فرایندی، در اکسترودر و دستگاه قالب‌گیری تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگدانه‌ها در حلال‌های آلی محلول هستند و بسیار مناسب برای رنگ آمیزی پلاستیک‌های آمورف و نیمه بلورین مانند PS، PET، PC، ABS و PMMA می‌باشند. همچنین رنگدانه فوق دارای شدت رنگ و درخشندگی بالا، پایداری حرارتی خوب، مقاومت در برابر آب و هوا و ثبات نوری است. زمینه های مهم کاربردی برایGran  Macrolex شامل رنگ آمیزی بسته بندی مواد غذایی نظیر بطری های PET و رنگ آمیزی اسباب بازی‌های کودکان می‌باشد.

منبع: petnology

Related posts

ترکیب چسب ذوب داغ واکنشی و استفاده از آن

اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی