توسعه آمیزه‌های جدید برای تولید پلاستیک‌های زیستی نازک

شرکت آلمانی FKuR موفق به توسعه فناوری جدید برای تولید ترکیباتی شده است که در نهایت منجر به فرآوری فیلم‌های بسته بندی انعطاف پذیر با ضخامت کم و مقاوم در برابر سوراخ شدگی شده است.

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) این دو محصول جدید با نام‌های تجاری Bio-Flex® FX 1120 و Bio-Flex® FX 1130 برای اولین بار در نمایشگاه K 2016 رونمایی شدند. فیلم‌های ساخته شده از این مواد مناسب برای تماس مواد غذایی و تجزیه پذیر مطابق با استاندارد EN 13432 می‌باشد. سهم مواد اولیه تجدید پذیر در فرآوری محصول بیش از 50% می‌باشد. فرآوری هر دو محصول نیز تا حد زیادی مطابق با استاندارد فرآوری PE می‌باشد.

فیلم‌های ساخته شده از  Bio-Flex® FX 1130 هنگام لمس کردن حالت ابریشمی دارد. همچنین فیلم‌های تولید شده با این آمیزه از استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر سوارخ شدگی و پارگی برخوردارند. در نتیجه، تولیدکنندگان نیاز به مواد اولیه کمتری جهت تولید فیلمی با خواص یکسان نسبت به مواد مشابه قبل دارند. تولید این فیلم‌ها با ضخامتی کمتر از 8 میکرون امکان پذیر است. همچنین این نوع فیلم‌ها دارای توان عملیاتی بالا در حین اکستروژن می‌باشند. آمیزه Bio-Flex® FX 1120 می‌تواند برای تولید کیسه‌های بسیار نازک نظیر کیسه‌های ساخته شده از ضایعات زیستی مورد استفاده قرار گیرد.

دانلود Datasheet محصولات

منبع: bioplasticsmagazine

Related posts

ترکیب چسب ذوب داغ واکنشی و استفاده از آن

اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی