استفاده از رشته پلی کربنات برای چاپ سه بعدی محصولاتی با کیفیت بالا

شرکت آلمانی RepRap GmbH با استفاده از رشته (فیلامنت)‌ پلی کربناتی موفق به توسعه محصولات چاپی 3 بعدی با مقاومت دمایی شده است. رشته پلی کربناتی نه تنها خواص و کیفیت چاپی عالی ارائه می‌دهد بلکه به آسانی قابل چاپ نیز می‌باشد.

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت پایداری دمایی رشته پلی کربناتی (تا 112 درجه سامتیگراد) باعث وسیع تر شدن دامنه کاربرد آن در چاپ محصولات 3 بعدی می‌شود. علاوه بر این رشته پلی کربناتی دارای کیفیت سطح بسیار عالی می‌باشد که اگر به درستی استفاده شود، محصولات بدست آمده نیاز به بازسازی و کار بیشتری نخواهند داشت.

رشته‌‌ پلی کربناتی در مقایسه با ABS خواص مکانیکی بهتری ارائه می‌دهد و همچنین یک انتخاب عالی در مواردی است که مواد جایگزین بیش از حد نرم، شکننده، و دارای مقاومت ضعیف در برابر حرارت و پایداری ابعادی هستند. در مقایسه با مواد شکننده‌تر، پلی‌کربنات سبک تر است و مقاومت به ضربه بهتری از خود نشان می‌دهد.

پلی‌کربنات به عنوان یک ماده اتلافی استاتیک، انتخابی ایده‌آل برای استفاده در پوشش دستگاه‌هایی که در مناطق انفجاری قرار دارند و دیگر کاربردهای حساس می‌باشد. این مواد همچنین مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها دارند در نتیجه مناسب برای کاربردهای صنعتی می‌باشند.

رشته پلی‌کربنات در قرقره 750 گرمی با قطر 1.75mm در RepRap موجود می‌باشد.

منبع: plasticstoday

Related posts

اصلاحات مواد نساجی با سیلان‌های کاربردی، نرم‌کننده‌های سیلیکونی مایع و لاستیک‌های سیلیکونی – مطالعه مروری

الاستومر سیلیکونی عاملدار از طریق محلول قلیایی برای پوشش کوپلیمر

چگونه علم و صنعت باعث توسعه پایدار در ژاپن می‌شود