سنتز نانوکامپوزیت پلی‌اتیلن به روش پلیمریزاسیون درجا

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: «سنتز نانوکامپوزیت PE/SiO2 به روش  درجا» توسط دکتر منصور جهانگیری عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان، صادق عابدی، سید مهدی قافله باشی زرند و فاطمه آریانپور از دانشجویان نانو مهندسی شیمی دانشکده نانو فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 84653 ثبت اختراع شد.

دکتر جهانگیری در تشریح این اختراع اظهار کرد: در این اختراع، نانوکامپوزیت پلی اتیلن/نانوسیلیکا با استفاده از روش پلیمریزاسیون در جا سنتز شد.

وی همچنین در خصوص مراحل این سنتز افزود: سیستم کاتالیستی NanoSilica/BOM/TiCl4/TEAL جهت پلیمریزاسیون اتیلن، تهیه و در آن نانوسیلیکا اصلاح شده با بوتیل اکتیل منیزیم (BOM) به عنوان پایه و TiCl4 به عنوان کاتالیست و تری اتیل آلومینیوم (TEAL) بعنوان فعال کننده هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تصاویر TEM نشان دهنده توزیع مناسب و مؤثر نانوذرات سیلیکا در ماتریس پلی اتیلن هستند، اضافه کرد: حضور نانوذرات سیلیکا درون زمینه پلیمر با آزمون FT-IR تایید شده و خواص حرارتی نانوکامپوزیت تولیدی توسط آزمون‌های TGA و DSC بررسی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: نتایج این تست‌ها نشان‌دهنده کاهش کریستالینیته، عدم تغییر دمای ذوب و دمای کریستالیزاسیون و هم چنین بهبود خوب پایداری حرارتی نمونه‌ها با افزایش مقدار کمی از نانوذرات سیلیکا است.

Related posts

ترکیب چسب ذوب داغ واکنشی و استفاده از آن

اولین پهپاد جهان که قادر به حرکت در محیط گرانولی است

ساختمان های خودکفا در تامین انرژی مصرفی