محققان ایتالیایی اولین خانه مسکونی با تامین انرژی از سوخت هیدروژنی در اروپا را ساختند

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محدودیت­های انرژی جهانی و تغییرات آب و هوایی، موسسات اروپایی را ملزم کرده است تا راه­هایی را برای کاهش مصرف سوخت­های فسیلی و نیز کاهش انتشار کربن بیابند. محققان دانشگاه Sannio در جنوب ایتالیا به راه حلی در این مورد دست یافته اند. آن­ها با مشارکت شرکت تحقیقاتی Stress اولین خانه با منبع تامین انرژی سوخت هیدروژنی و “انتشار کربن صفر” را ساختند.

در 7ام جولای امسال ساختمان مسکونیnZEB(nearly zero building)  در بنونتو با انجام تغییرات جدید و با استفاده از فناوری­های به­روز با هدف تامین انرژی از طریق هیدروژن، به ساختمان hydrogen zero emission building) H-ZEB) تبدیل شد. این خانه که میزبان دو دانشجوی کارشناسی ارشد بین دانشگاهی در رشته مهندسی پزشکی است تنها یک خانه­ ی دانشجویی نیست. در واقع یک آزمایشگاه واقعی برای تجربه ­ی کاربرد این گونه انرژی­ها در تامین انرژی مورد نیاز روزمره در زندگی آینده است.

در این پروژه به لطف همکاری انجمن ایتالیایی هیدروژن و پیل­های سوختی و دو شرکت Stress  و Solid Power SPA برای اولین بار، سلول­های سوختی اکسید جامد میکرو-کوژنراتور با سوخت هیدروژن صددرصد، بر روی یک ساختمان واقعی نصب شده است. جهت پاسخ­گویی همزمان به تمام نیاز­های برق و گرمای این خانه مسکونی هوشمند، در کنار استفاده از سلول­های سوختی هیدروژنی، از منابع خورشیدی و زمین ­گرمایی نیز در مواقع لزوم استفاده می­شود. بر همین اساس این خانه به عنوان یک ساختمان با انتشار کربن صفر و تامین انرژی مستقل از شبکه، مورد استقبال قرار گرفته است.

این اتفاق می تواند الهام بخش ابتکارات آینده برای تامین انرژی ساختمان­های تجاری و مسکونی از سوخت هیدروژن باشد. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لین در آخرین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه اروپا، از ایجاد بانک هیدروژن اروپا با برنامه ­هایی برای سرمایه ­گذاری تا 3 میلیارد یورو در فناوری هیدروژن خبر داد. هدف این بانک کاهش فاصله بین تولید انرژی از سوخت­های فسیلی و تولید انرژی از سوخت هیدروژن است.

منبع : https://www.euronews.com/next/2022/09/22/italian-researchers-have-built-the-first-hydrogen-powered-house-in-europe
                                                                                                                         https://www.unisannio.it/en/articoli/nzeb-h-zeb
ترجمه و ویرایش : زهرا تارخ

Related posts

جداکننده پلی آمید متا آرامید مسدود کننده دندریت با استحکام و پایداری حرارتی فوق‌العاده بالا برای استفاده در باتری لیتیوم یون با ایمنی بالا

جداکننده پلی‌آمید پیوندزده شده با یون‌دوقطبی برای بهبود انتقال یون لیتیوم و کاربرد آن در باتری‌های کبالت لیتیوم اکسید (LiCoO2)

مواد پشتیبان اصلاح شده برای ساخت مواد تغییر فاز دهنده شکل پایدار با ذخیره انرژی حرارتی بالا