تولید بومی نانو کامپوزیت مغناطیسی نقره

مرجع پلیمر در بازار ایران: مجری این طرح پژوهشی، هدف از استفاده از کامپوزیت در این طرح نانویی را پوشش دهی نقره علاوه بر آن حفظ خواص ضد میکروبی نقره همچنین کاربرد در محیط آبی بیان کرد و گفت: این نانوکامپوزیت با پوشش دهی نانو اثرات باکتری کشی و ضد عفونی کنندگی از خود بروز می‌دهد.

سید امیر حسین جلالی افزود: تهیه نانو کامپوزیت نقره برای بررسی خواص ضد باکتریایی آن و حذف آلاینده‌های آب هدف از اجرای این طرح نانویی است.

وی گفت: همچنین در این طرح از آهن با خاصیت مغناطیسی استفاده شده که با ایجاد میدان مغناطیسی باعث جمع آوری آلاینده‌ها می‌شود.
مجری این طرح پژوهشی افزود: کاربرد نتایج این تحقیق ابتدا از بین بردن پاتوژن‌های بیماری‌زای آب برای تصفیه آب و در نهایت گسترش این خاصیت در زمینه پزشکی، تولید نانودارو‌ها یا طراحی دارو و حتی تصفیه پساب‌های صنعتی و بیمارستانی می‌تواند باشد

منبع: خبر گزاری صدا و سیما

Related posts

بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد

جداکننده پلی آمید متا آرامید مسدود کننده دندریت با استحکام و پایداری حرارتی فوق‌العاده بالا برای استفاده در باتری لیتیوم یون با ایمنی بالا

جداکننده پلی‌آمید پیوندزده شده با یون‌دوقطبی برای بهبود انتقال یون لیتیوم و کاربرد آن در باتری‌های کبالت لیتیوم اکسید (LiCoO2)