صفحه های خورشيدی پلاستيکی به عرضه تجاری نزديکتر می شوند

ترجمه توسط مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت): سلول های خورشیدی پلیمری، انعطاف پذیر و بسیار سبک بوده و در حال حاضر یک گام نزدیک تر به واقعیت شده اند. محققان مرکز ريکن (RIKEN) دانشگاه کیوتو بخش شیمی پلیمر، پليمری را توسعه داده اند که می تواند همانند سلول های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون در هنگام تبدیل انرژی فوتون از نور خورشید به برق، موثر و کارا عمل کرده و ميزان اتلاف آن حداقل باشد.

با اين توسعه می توان بر  یکی از بزرگترین موانع فن آوری فائق آمد و سلول های خورشیدی پليمری که پیش از اين توفيقی در تجاری شدن بواسطه میزان اتلاف بالا در هنگام تبدیل انرژی فوتون از نور خورشید به برق نداشتند به جايگاه جديد در عرضه تجاری شدن دست يابند.

فوتون های  نور خورشید باعث تحريک الکترون ها در سلول های خورشیدی شده و  حرکت آنها به یک موقعیت می تواند جریان الکتریکی ایجاد کند. در سلول های خورشیدی پلاستیکی مبتنی بر پلیمر، اتلاف انرژی فوتون  باعث ولتاژ پایین می شده که یکی از بزرگترین عوامل محدود کننده برای بهره وری و کارايي اين سلول ها بوده است، در پلیمر جدید، که در آن اکسیژن به جای اتم گوگرد در موقعیت های کلیدی قرار دارد، امکان استخراج و استفاده  بیشتر از انرژی  نور خورشید فراهم شده است.

برای ديدن اصل مقاله و مطالع کامل آن کليک کنيد

Related posts

جداکننده پلی آمید متا آرامید مسدود کننده دندریت با استحکام و پایداری حرارتی فوق‌العاده بالا برای استفاده در باتری لیتیوم یون با ایمنی بالا

جداکننده پلی‌آمید پیوندزده شده با یون‌دوقطبی برای بهبود انتقال یون لیتیوم و کاربرد آن در باتری‌های کبالت لیتیوم اکسید (LiCoO2)

مواد پشتیبان اصلاح شده برای ساخت مواد تغییر فاز دهنده شکل پایدار با ذخیره انرژی حرارتی بالا

1 نظرات

سلول خورشیدی جدید پلاستیکی و اتلاف حداقلی انرژی فوتون (خبر تکميلي) - پلیم پارت : مرجع پليمر در بازار ايران 2 مرداد 1395 - 12:40
[…] خبر اولیه  […]
Add Comment