خانه تکنولوژي افزایش کارایی 25 درصدی توربین بادی با نانوپوشش جدید

افزایش کارایی 25 درصدی توربین بادی با نانوپوشش جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Wind Turbine

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ویدنگو فناوری نانوپوشش گرمایی را برای استفاده در توربین‌های بادی ارائه کرده است. با این نانوپوشش‌ها میزان یخ‌زدن پره‌ها کاهش یافته و می‌توان کارایی تولید انرژی را ۲۵ درصد افزایش داد.

Wind Turbine

ویندگو (WINDGO) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه مواد هوشمند و فناوری‌های انتقال لرزش است. این شرکت اعلام کرد فناوری پوشش‌ گرمایی خود را برای استفاده در سامانه‌های جریان هوا استفاده کرده است. برای این کار از فناوری نانوپوشش‌ که چند پتنت درباره آن به ثبت رسیده، استفاده شده است. فناوری‌های گرمایی روی بال هلیکوپتر و هواپیما برای یخ‌زدایی استفاده می‌شوند که اخیرا پیشرفت‌های زیادی در این حوزه انجام شده است. ویندگو نیز در حال توسعه این فناوری به‌منظور بهبود کارایی انرژی است.

در حال حاضر، اقبال به‌سوی ژنراتورهای زیست‌سازگار رو به افزایش است. یکی از روش‌های تولید انرژی پاک، استفاده از جریان باد است. توربین‌های بادی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که لبه‌های آن‌ها به شدت در معرض جریان باد هستند و هر نوع تغییر دمایی روی آن تاثیرگذار است. با توجه به اهمیت چرخش توربین‌ها در تولید انرژی، هر عاملی که موجب کاهش سرعت چرخش توربین شود، در نهایت کارایی فرآیند را کاهش می‌دهد. آلودگی، غبار و هر تغییر ساختاری می‌تواند روی اثربخشی این پره‌ها تاثیرگذار باشد.

کاهش کارایی توربین های بادی

یخ زدن یکی از عوامل موثر در کاهش کارایی تولید الکتریسیته است، هر نوع تغییر شکلی در لبه پره‌های توربین منجر به افت کارایی خواهد شد و یخ زدن یکی از دلایل تغییر شکل لبه‌ها است. از این رو، شرکت ویندگو با استفاده از فناوری پوشش‌گرمایی خود که با کمک فناوری‌نانو ایجاد می‌شود، می‌تواند به ممانعت از یخ‌زدن کمک کند. این فناوری به‌صورت پتنت‌هایی با شماره‌های ۹۷۵۹۲۸۶ و ۱۰۲۶۶۱۳۹ به ثبت رسیده است.

استفاده از این فناوری می‌تواند نرخ تولید برق را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. در حال حاضر از روش‌هایی نظیر استفاده از جریان هوای گرم، لایه‌های بلانکت گرمایی روی پره و پوشش‌های رنگی برای کاهش نرخ یخ‌زدن پره‌ها استفاده می‌شود. همچنین با هلیکوپتر مواد شیمیایی روی پره‌ها ریخته می‌شود. اما استفاده از این فناوری می‌تواند توربین‌ها را نسبت به این روش‌ها بی‌نیاز کند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است