خانه اقتصادیگزارش و تحلیل ضعف تقاضا در بازار آزاد پلیمرها

ضعف تقاضا در بازار آزاد پلیمرها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار نزولی

مرجع پلیمر در بازار ایران: افت مستمر قیمت‌ها در روزهای اخیر در بازار آزاد پلیمرها در کنار برخی داده‌های جانبی در بازار به معنی ضعف تقاضا و بیم‌وامید از دورنمای قیمت‌ها تعبیر می‌شود. با توجه به نوسان قیمت دلار آزاد و پایین‌بودن تقاضای داخلی و همچنین ضعف نقدینگی در بازار در کنار کم‌رونق بودن صادرات محصولات نهایی به کشورهای همسایه و همچنین فقدان تقاضای موثر در بازار آزاد برای مصنوعات پلیمری و البته مشکلات موجود در پروژه‌های عمرانی دولتی یا حتی پروژه‌های کوچک و بزرگ در بخش خصوصی باید گفت که نگرانی از تداوم ضعف تقاضا وجود دارد.

نمودار نزولی

شاید با تجربه چند تکانه قیمتی در بورس و بازار یا تحریک روانی بازار از سمت قیمت دلار آزاد بتوان انتظار ثبت محرک‌هایی از نوسان قیمت در بازار داخلی داشت ولی این موارد نه تنها قدرت‌نمایی چندانی ندارند بلکه می‌تواند به عقب‌نشینی جدید خریداران منتهی شود آن‌هم در وضعیتی که امیدی به بهبود تقاضای موثر برای محصولات نهایی نیست.

تجربه نشان داده که از زمان ورود به رکود تا خروج کامل از آن بین ۲ تا ۲ ماه و نیم زمان نیاز داریم و اگر در بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی اتفاق خاصی رخ ندهد شاید خروج کامل از رکود باز هم به یک تا یک ماه و نیم دیگر زمان نیاز داشته باشد یعنی شهریورماه شاید زمان خودنمایی جرقه‌های اصلی خروج از رکود باشد. این داده را باید بسیار مهم ارزیابی کرد زیرا به معنی مشکلات فزاینده در بنگاه‌های تولیدی بوده و ممکن است با افزایش مشکلات مالی، نگرانی‌های جدیدی را شاهد باشیم که یکی از تبعات آن افزایش نرخ بیکاری همگام با کاهش حجم تولید در صنایع تکمیلی درحوزه پتروشیمی خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است