خانه علمی پژوهشی ساخت میلگردهای پلیمری بدون نیاز به تعمیر

ساخت میلگردهای پلیمری بدون نیاز به تعمیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iron Profile

مرجع پلیمر در بازار ایران: بیشتر افراد تصور می‌کنند که ساختارهای بتونی مانند پل‌ها می‌توانند برای دهه‌ها مورد استفاده قرار گیرند اما حقیقت این است که باید این ساختارها هر 5 سال یکبار تعمیر شوند، اکنون سازه جدید محققان این مشکل را برطرف کرده است.

Iron Profile

براساس گزارش «نیواطلس»، مشکل ساختارهای بتونی موجود این است که میلگردهای فولادی جاسازی شده در داخل آنها، در طول زمان زنگ می‌زنند؛ این زنگ‌زدگی باعث می‌شود تا میلگردها فضای بیشتری را در بتون اشغال کنند و در نهایت باعث فشار به محیط بتون و ورقه ورقه شدن آن شوند؛ بتون‌ها در این فرایند ترک می‌خورند و ساختار اصلی خود را از دست می‌دهند.

«محبوب سبحانی» مدرس مهندسی عمران دانشگاه  «دیکن» و کاظم غبرایی یک میلگرد ضد زنگ جدیدی را تولید کردند که از یک پلیمر تقویت شده با فیبر کربن و شیشه ساخته شده است.

طبق این گزارش، این مواد از میلگردهای فولادی قوی‌تر و یک پنجم آنها وزن دارند؛ علاوه بر این، برای ساخت این میلگردها تنها یک چهارم انرژی نیاز است.

گفتنی است؛ در حال حاضر از این سازه برای ساخت یک پل عابر پیاده در شهر «جیلانگ» استرالیا استفاده شده است و محققان معتقدند که این پل نیازی به تعمیر ندارد.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است