خانه علمی پژوهشی ساخت دستگاهی را برای جمع‌آوری و تصفیه آب با الهام گرفتن از گل رز

ساخت دستگاهی را برای جمع‌آوری و تصفیه آب با الهام گرفتن از گل رز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
water purification

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه آستین تگزاس با الهام گرفتن از گل رز دستگاهی را برای جمع‌آوری و تصفیه آب ساختند که با استفاده از انرژی خورشیدی، نمک را از آب جدا کرده و کارآیی روش‌های کنونی را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

water purification

این دستگاه دارای یک سیستم تبخیر خورشیدی است که با استفاده از لایه‌های کاغذ سیاه رنگ با ظاهری شبیه به گلبرگ‌های رز ساخته شده است که سطح آن‌ها با استفاده از پلیمری موسوم به پلی پیرول پوشیده شده و به یک لوله متصل شده‌اند. این لوله که شبیه ساقه گل رز است، آب تصفیه نشده را از هر منبعی گردآوری می‌کند.

پلی پیرول ماده‌ای است که به دلیل داشتن خواص فتوترمال شناخته شده است. به عبارت دیگر این ماده انرژی خورشید را به خوبی به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند.

ساختار ظاهری این دستگاه شباهت زیادی به گل رز دارد و همین ساختار امکان جذب بیشتر نور خورشید و تبدیل آن به گرما و همچنین سطح وسیع‌تری را برای تبخیر آب در اختیار می‌گذارد.

فناوری‌های تبخیر خورشیدی معمولاً گران قیمت و حجیم هستند و کارآیی محدودی دارند. اما در این شیوه جدید از مواد ارزان قیمتی استفاده شده که دارای وزن کم و قابلیت حمل بالایی هستند.

این دستگاه آب را از طریق لوله ساقه‌مانند خود یا از طریق بارش باران گردآوری می‌کند و هرگونه ناخالصی از فلزات سنگین گرفته تا نمک و انواع باکتری‌ها را از آن جدا می‌کند و آب قابل شرب را در اختیار می‌گذارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتظر شده است

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است