خانه علمی پژوهشی پلیمرها ممکن است کلیدی برای ساخت دستگاه های الکترونیکی تک مولکولی باشند

پلیمرها ممکن است کلیدی برای ساخت دستگاه های الکترونیکی تک مولکولی باشند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
single-molecule electronic devices

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان در موسسه فناوری توکیو و دانشگاه تسوکوبا نشان می دهند که پلیمر ها می توانند نقش کلیدی در تولید دستگاه های الکترونیکی تک مولکولی ایفا کنند و به ما اجازه می دهند که مرزهای انقلاب نانوالکترونیک را جابجا کنیم.

single-molecule electronic devices

امروزه یکی از مهمترین مسایل مرتبط با دستگاه های الکترونیکی، اندازه و ابعاد آنها است و تحقیقات گسترده ای در حوزه الکترونیک در سراسر جهان برای کوچک سازی دستگاه های الکترونیکی و اجزاء آن صورت می گیرد. به عنوان مثال، دستکاری دقیق جریانهای فوق العاده کوچک با استفاده از نانوالکترونیک می تواند علاوه بر بهبود برخی محدودیت های فعلی حوزه الکترونیک، کارکردهای  جدیدی را برای آن فراهم کند.

یک تیم تحقیقاتی تحت رهبری Tomoaki Nishino، دانشیار دانشکده علوم در موسسه فناوری Tokyo Tech در حال بررسی عمق و پیچیدگی این فرایند است؛ به عبارت دیگر، آنها در حال کار بر روی دستگاه های تک مولکولی هستند.

نیشیرو می گوید: “انتظار می رود که مینیاتور سازی نهایتا” توسط الکترونیک مولکولی امکان پذیر شود، جایی که  مولکول به عنوان یک عنصر کارکردی مورد استفاده قرار گیرد.”

با این حال، همانطور که انتظار می رفت، ایجاد اجزای الکترونیکی از یک مولکول یک کار ساده ای نیست. ساخت دستگاه های تولید شده از یک مولکول، سخت می باشد. علاوه بر این، اتصالات الکتریکی آنها عمر کوتاهی دارند که کارکرد آنها را دشوار می سازد. بر اساس نتایج قبلی، تیم تحقیق به این نتیجه رسید که یک زنجیره طولانی از مونومرها (تک مولکول ها) برای تشکیل پلیمرها، می تواند منجر به نتایج بهتری نسبت به مولکول های کوچکتر، شود.

مطالعه بیشتر

How small can they get? Polymers may be the key to single-molecule electronic devices

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است