خانه تکنولوژي طراحی برچسب الکترونیکی با نام «پوست دریایی» به کمک فناوری نانو

طراحی برچسب الکترونیکی با نام «پوست دریایی» به کمک فناوری نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ocean skin

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه علم و صنعت در عربستان برچسب الکترونیکی با نام «پوست دریایی» را به کمک فناوری نانو طرحی کرده‌اند که یک برچسب بسیار نازک، منعطف و بسیار سبک از جنس پلیمر است و مدار‌های الکترونیک روی آن تعبیه شده است. این مدار‌ها می‌توانند حرکات و رفتار‌های حیوانات و همچنین سلامتی محیط طبیعت را ردیابی کند.

ocean skin

این برچسب‌ها کاملا غیرقابل نفوذ هستند و به هر حیوانی از جمله آبزیان می‌تواند بدون اینکه آسیبی به بدن حیوان بزند، شبیه به گردنبند یا دم‌بند بچسبد و به طور مثال به همراه آبزیان به عمق دریا‌ها و اقیانوس‌ها برود و از جا‌هایی که تا به حال پای انسان‌ها نرسیده است، اطلاعات جمع‌آوری کند.

محققان می‌گویند: این سیستم حتی می‌تواند به همراه آبزیان به عمق دو کیلومتری آب برود و به اطلاعاتی دسترسی پیدا کند که تا به حال کسی به آن‌ها دست نیافته است. این برچسب‌ها می‌توانند یک سری اطلاعات محیطی نظیر درجه حرارت و شوری آب، میزان اکسیژن و دی‌اکسید کربن محیط اطراف و موقعیت دقیق جغرافیایی را نیز جمع‌آوری کنند.

به گفته محققان، این برچسب‌ها آنقدر منعطف و دوام دارند که به راحتی می‌توانند روی پوست ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا و ماهی‌های قرمز بچسبند و ضمن حرکت با آنها، اطلاعات‌شان را ثبت کنند.

منبع: دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است