خانه علمی پژوهشی تهیه نانو الیاف رسانا و زیست تخریب پذیر، به عنوان داربست

تهیه نانو الیاف رسانا و زیست تخریب پذیر، به عنوان داربست

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو الیاف

مرجع پلیمر در بازار ایران: رعنا سروری، دکتری تخصصی شیمی آلی- پلیمر است که در زمینه تهیه پلیمرها و بیومواد، بویژه داربستها برای کاربردهای مهندسی بافت و ژن درمانی فعالیت می کند که موفق به تهیه نانو الیاف رسانا  و زیست تخریب پذیر، به عنوان داربست جهت کاربرد در مهندسی بافت پوست شده است.

نانو الیاف

مهندسی بافت

وی با بیان این که، مهندسی بافت یکی از شاخه های علوم پزشکی است، اظهارداشت: مهندسی بافت در سال های اخیر بسیار مورد  توجه بوده است و از مشتقات طبیعی یا سنتزی مواد بیولوژیکی مهندسی شده برای جایگزینی بافتهای آسیب دیده و معیوب مانند استخوان، پوست، سلولهای عصبی یا هر عضو دیگری بصورت داربست استفاده می کند.

این پژوهشگر حوزه مهندسی بافت، افزود: مواد بکار رفته در مهندسی بافت می توانند به شکل داربست در آیند، سپس سلولهای بافت مورد نظر روی آنها کشت داده می شوند، این داربست ها به سلولهای کشت داده شده اجازه رشد، تمایز و تکثیر را می دهد.

وی با یان این که، وقتی این قالب به بدن القا می شود بافتی جدید را ایجاد می کند در حالی که چارچوب به آرامی تخریب شده و جذب بدن می شود، گفت: نیاز به تهیه داربست های مناسب و بهینه شده در مهندسی بافت ضروری می باشد. از این رو فعالیت های اینجانب در زمینه تهیه داربست های بیولوژیکی و سنتزی برای کاربردهای ذکر شده می باشد.

فعالیت در حوزه داربست های رسانا

سروری، خاطرنشان ساخت: از طرفی، بخشی از فعالیتهای اینجانب که همان موضوع اختراع می باشد در زمینه داربست های رسانا است چرا که رسانایی داربست ها باعث افزایش سیگنالینگ سلولی و به طبع آن افزایش رشد و تکثیر سلولها می شود که این نکته بویژه در بافتهای پوست ، استخوان ، عصبی و … که نیازمند سیگنالهای الکتریکی هستند، مد نظر می باشد.

وی در تشریح اختراع خود، ابراز داشت: اختراع حاضر داربست های نانوالیاف شامل کامپوزیتی از پلیمرهای طبیعی و سنتزی می باشد که دارای خواص رسانایی، مکانیکی، زیست سازگاری و زیست تخریب پذیری مناسب می باشد.

کاربردهای نانوالیاف رسانا

این پژوهشگر حوزه مهندسی بافت، با بیان کاربردهای نانوالیاف رسانا در صنایع مختلف از جمله صنایع پزشکی، صنایع الکترونیک و … ، افزود: در طرح مورد نظر نانوالیاف برای صنایع پزشکی طراحی شده است، از آنجاییکه زیست سازگاری  این داربست های رسانا در سطح آزمایشگاهی و سلولی بررسی شده است بنابراین جهت تجاری سازی نیاز به بررسی های حیوانی و کلینیکی و سرمایه گذاری دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بسترهای لازم برای محققان و پژوهشگران کشور از جمله اشتغال(مثلا با ایجاد پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی) فراهم شود، روحیه و انگیزه پژوهش با هدف تجاری سازی کارهای تحقیقاتی انجام گرفته و می توان کشور را در جهت اهداف متعالی سوق داد.

سروری، ادامه داد: به نظر من نهادهای دولتی می توانند با ایجاد مراکز تحقیقاتی و جذب پژوهشگران زبده و کارآمد و همچنین نهادینه کردن این فکر که ایده ها باید عملیاتی شود و به تولید منجر شود می تواند به پیشبرد اهداف کشور و نخبگان که رونق تولید است منجر شود.

وی به اهدف آتی خود پرداخت و گفت: بتوانیم به استقلال علمی و صنعتی در کشور برسیم، بنابراین فعالیت های علمی خود را در زمینه مهندسی بافت ادامه خواهم داد تا بتوانم قدمی هرچند کوچک در زمینه کمک به جامعه علمی و پزشکی کشور بردارم. امید است که نهادهای دولتی و مسئولین کشور بسترهای لازم را فراهم سازند تا انگیزه های سازنده جوانان این مرز و بوم سرکوب نشود.

این پژوهشگر حوزه مهندسی بافت، با اشاره به این که دولت قدم های زیادی در زمینه حمایت از پژوهشگران برداشته است، ادامه داد: ولی باز هم با توجه به رشد سریع علمی در جهان امروز، نیاز به حمایتهای بیشتر از نخبگان بخصوص در زمینه اشتغال وجود دارد که بتوانیم در سایه این حمایتها از پس مشکلات موجود برآمده و آرمانهای سرزمینمان ایران را در زمینه های علمی ، صنعتی و اقتصادی محقق سازیم.

منبع: http://www.stnews.ir

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است