خانه علمی پژوهشی دوقولوی پلیمری، ایمپلنت جدید با ساختار مشابه استخوان

دوقولوی پلیمری، ایمپلنت جدید با ساختار مشابه استخوان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Bone problem

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS، ایمپلنت هیبرید استخوانی منحصر بفردی را توسعه داده اند که هسته‌ آن از پلی اتیلن متخلخل با وزن بالا و پوسته آن از پلی اتریت ورکتون ساخته شده است. به لطف خواص منحصر به فرد این حاصل از ترکیب این دو پلیمر (دوقولوی پلیمری)، امکان ایجاد ایمپلنتی فراهم شد شباهت زیادی با ساختار استخوانی دارد و  می تواند برای افزایش مقاومت و قابلیت کشش، تقویت شود. علاوه بر این، با کاهش مصرف مواد، هزینه این ایمپلنت بمراتب کمتر از نمونه های آنالوگ آن خواهد بود.

Bone problem

پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا (UHMWPE) و پلی اتریتروکتون (PEEK) از رایج ترین مواد در ارتوپدی هستند. هر کدام از آنها دارای  ویژگی های خاصی هستند و انتخاب مواد بر اساس نوع نقص استخوانی، انجام می شود. معمولا” UHMWPE در جایگزینی مفصل مورد استفاده قرار می گیرد و PEEK به واسطه استحکام بیشتر آن، عمدتا در جراحی ستون فقرات استفاده می شود. علاوه بر این، PEEK ماده نسبتا گران تری است و معمولا” در مقایسه با UHMWPE از آن، کمتر استفاده می شود.

محققین مرکز مواد کامپوزیتی این مرکز، با استفاده از تکنولوژی توسعه یافته برای تشکیل مواد متخلخل زیستی، تجزیه و تحلیل تطبیقی از خواص مکانیکی UHMWPE اصلاح شده و PEEK انجام دادند و در نتیجه آن، ماده هیبرید جدیدی را پیشنهاد کردند که ترکیبی از خواص مفید هر دو پلیمر را داراست.

نتایج این تحقیق در Letters of Materials منتشر شده است.

منبع: https://www.eurekalert.org

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است