خانه تکنولوژي تولید بومی پوشش‌های ساختمانی ضدقارچ و ضدجلبک

تولید بومی پوشش‌های ساختمانی ضدقارچ و ضدجلبک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگ

مرجع پلیمر در بازار ایران: پوشش‌های ساختمانی ضدقارچ و ضدجلبک تولیدی توسط واحد فناور دانشگاه آزاد قابلیت استفاده در هتل‌ها، استادسراها و بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را دارد.

مؤذن‌چی با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های این واحد فناور، گفت: واحد فناور آتیه حکمت آبتین در سال ۹۴ دانش‌بنیان شده و محصولات دانش‌بنیانی اعم از ماده ضد باکتری و ضد اشعه ماوراءبنفش برای منسوجات، ماده ضد آتش برای منسوجات و مواد سلولزی‌ و مقوا، ماده ضد باکتری برای محصولات پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آب بایوساید که برای رنگ و رزین و سایر محصولات پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آب مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد.

رنگ

فناور پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از دیگر محصولات معرفی شده از واحد فناور آتیه حکمت آبتین، پوشش ساختمانی ضد باکتریایی و ضد قارچ و ضد جلبک بوده که قابل استفاده برای مکان‌هایی که قبلاً رنگ شده‌اند و رطوبت دارند و دچار قارچ و کپک شده‌اند، است. محصول دیگری تحت عنوان اسپری ضد بوی پا و کفش نیز از طرف این واحد فناور معرفی شده است.

دستگاه پلاسما

کارشناس واحد فناور آتیه حکمت آبتین با اشاره به محصولی که از بابت ساخت آن به درجه دانش‌بنیانی نائل شده‌اند، اظهار کرد: ویژگی این دستگاه عبارت است از فعال‌سازی سطح منسوجات و پلیمرها که با کمک پلاسما سطح منسوجات فعال‌سازی شده و به جذب رنگ بیشتر و جذب مواد شیمیایی بیشتر و سایر خواص به منسوج کمک می‌کند. به‌واسطه همین فعال‌سازی سطح منسوجات با پلاسما، منسوج مربوطه ۱۴ خاصیت از جمله، ضد باکتریایی، ضد بو، ضد قارچ، کاهنده شعله‌وری، ضد اشعه موبایل و اشعه IR به خود می‌گیرد.

مؤذن‌چی با بیان این‌که دستگاه پلاسما و منسوجات پلاسمایی را هنوز نتوانسته‌ایم تجاری‌سازی کنیم، تصریح کرد: واحد فناور آتیه حکمت آبتین به‌خاطر عدم توفیق در تجاری‌سازی دستگاه پلاسما، به حوزه شیمیایی وارد شده است. ماده ضد باکتری تولید شده، برای محیط‌های بیمارستانی و هتلی مناسب بوده و وقتی از این مواد در منسوجات استفاده می‌شود، این منسوجات ضد باکتری می‌شوند و مناسب برای اماکن عمومی هستند.

وی در پایان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مساعدت کرده و واحد فناور آتیه حکمت آبتین در پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر شده است. اکنون برای بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان تولیدی نیازمند حمایت و مشاوره هستیم. به‌طور مثال پوشش‌های ضدقارچ و ضدجلبک تولیدی توسط واحد فناور آتیه حکمت آبتین قابلیت استفاده در هتل‌ها، استادسراها و بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را داشته و انتظار داریم در این خصوص مدیران و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی حمایت لازم را از این واحد فناور داشته باشند.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است